bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: پارسال به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت استان ۱۳.۷ درصد واقعه ولادت رخ داده است.

 

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه (روز ملی جمعیت)، اظهار کرد: رده‌های سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۲۲ هزار و ۳۸۵ نفر، ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۷ هزار و ۵۶۴  نفر، ۷۵ تا ۷۹ سال ۱۳ هزار و ۸۶۴  نفر و جمعیت بالای ۸۰ سال استان شامل ۱۶ هزار و ۸۰۱ نفر هستند.

وی تعداد جمعیت جوان استان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را ۳۵۶ هزار و ۷۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: در این رده سنی که گروه جوان را تشکیل می‌دهد ۱۸۱ هزار و ۳۱ نفر مرد و ۱۷۵ هزار و ۷۰۲ نفر زن هستند.

این مسئول ادامه داد: در استان زنجان جمعیت در رده سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۲۲ هزار و ۳۸۵ نفر شامل ۹۵۹۸ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۷۸۷ نفر زن و در رده سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۷ هزار و ۵۶۴ نفر، شامل ۸۲۵۳ نفر مرد، ۹۳۱۱ نفر زن و در رده سنی ۷۵ تا ۷۹ سال ۱۳ هزار و ۸۶۴ نفر شامل ۷۰۰۹ نفر مرد و ۶۸۵۵ نفر زن و رده سنی ۸۰ سال به بالا ۱۶ هزار و ۸۰۱ نفر شامل ۸۸۶۶ نفر مردان و ۷۹۳۵ نفر زنان هستند.

شفیعی با اشاره به ولادت‌ها، تصریح کرد: میزان خام نرخ ولادت سال گذشته ۱۳.۷ درصد است یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت استان ۱۳.۷ واقعه ولادت رخ داده است. تعداد ۱۳۶۲ نوزاد در فروردین‌ماه امسال به ثبت رسیده که شامل ۷۰۳ پسر و  ۶۵۹ دختر است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به فراوانی نام پسران و دختران، خاطرنشان کرد: فراوانی نام برای پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس و برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، هلما، رستا و ریحانه بوده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: