bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
رییس جمهور گفت: ۱۵ ماه گذشته روزهای تاریخی برای آزمون مردم ایران بود که هم شیوع کرونا را داشتند و هم تحریم‌ها را تجربه می‌کردند. قطعاً در این ۱۵ ماه مردم ما پیروز بودند و مدافعان سلامت در خط نخست این پیروزی قرار داشتند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آتش‌بس جنگ ۱۱ روزه میان اسرائیل و فلسطین اظهار کرد: در این جنگ همه ملت فلسطین یکپارچه بودند و این مقاومت و ایستادگی و پاسخی که غزه به تجاوز صهیونیست‌ها می‌داد، بسیار ارزشمند بود. مردم در کشورهای بسیاری به حمایت از مردم فلسطین چه در اروپا و چه در آسیا به میدان آمدند، اما مقاومت و ایستادگی یک ملت پیروزی به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مدت شیوع کرونا روزهای سختی داشته‌ایم، یادآور شد: ما روزهای پیک این بیماری که ویروس جهش‌یافته وارد کشور شد و استانی را درگیر کرد و بعد سایر استان‌ها درگیر شدند را شاهد بودیم و نیز روزهایی را داشتیم که امیدبخش بود و مردم جهان خبر تولید واکسن برای این بیماری را شنیدند.

روحانی تاکید کرد: این ۱۵ ماه، روزهای تاریخی برای آزمون مردم ایران بود که هم شیوع کرونا را داشتند و هم تحریم‌ها را تجربه می‌کردند. قطعاً در این ۱۵ ماه مردم ما پیروز بودند و مدافعان سلامت در خط نخست این پیروزی قرار داشتند.

رییس جمهوری افزود: کشورهایی که تحریم و محاصره اقتصادی نداشتند هم خرید تجهیزات و دارو برایشان سخت بود، حالا ما که در تحریم بودیم وضعیت‌مان چقدر دشوارتر بود. کشوری که در تحریم نیست، می‌تواند به راحتی به اقشار و طبقات کمک می‌کند البته ما هم یاری کردیم ولی روزهای سختی بود.

 

وی ادامه داد: وقتی وارد پیک می شویم دستور العمل‌ها خوب مراعات می‌شود اما وقتی از پیک عبور می‌کنیم یک اطمینان کاذب در جامعه درست می شود و متاسفانه رعایت پروتکل‌ها کاهش می‌یابد، سهل‌انگاری‌ها آغاز می‌شود و همین مقدمه موج بعدی می‌شود و این مشکل اصلی است.

 روحانی با بیان اینکه باید کاملا پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنیم، گفت: همه بخش‌هایی که مسئولیت دارند، از خود وزارت بهداشت و درمان گرفته تا بخش‌های نظارت بر کسب و کارها، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج همه باید در کنار هم قرار بگیریم و کاری کنیم پروتکل ها بسیار دقیق رعایت شود و با متخلفان قاطعنانه برخورد شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: