bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد:
سخنگوی صنعت برق گفت: امروز دمای هوا در برخی استان‌ها به ۴۷ درجه و بیشتر رسیده و در تهران هم یکی از روز‌های گرم سال را می‌گذرانیم که تجربه آن را در دوره فعلی نداشتیم؛ به طوری که امروز میزان مصرف برق، ۹ هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون قطعی برق امروز درشهرک‌های صنعتی تهران و برخی استان‌ها و گلایه آن‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی قبلی، اظهار کرد: امروز اول خرداد است و شهرک‌های صنعتی جزو طرح‌های مدیریت مصرف ما هستند و طبق توافقات بین صنعت برق و این شهرک‌ها، باید نسبت به کاهش مصرف یا قطعی آن اقدام شود و واحد‌های تولیدی باید، فعالیت خود را در ساعات غیر از اوج مصرف یا روز‌های تعطیل انجام دهند که برای این واحدها، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده و این‌ها می‌توانند از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: قطعا اگر خاموشی برای این شهرک‌ها لازم باشد، از قبل به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، ولی اگر موردی بوده که قطعی، اطلاع‌رسانی نشده، به ما اطلاع دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره علت قطعی‌های ناگهانی امروز تصریح کرد: امسال هم گرمای هوا و هم خشکسالی داریم که باعث افزایش بار مصرف دستگاه‌های سرمایشی شده و کولر‌ها زودتر از مدت مشابه سال قبل وارد مدار شده‌اند. امروز دمای هوا در برخی استان‌ها به ۴۷ درجه و بیشتر رسیده و در تهران هم یکی از روز‌های گرم سال را می‌گذرانیم که تجربه آن را در دوره فعلی نداشتیم؛ به طوری که امروز میزان مصرف برق، ۹ هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر است که تامین آن کار راحتی نیست.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵۰۰ مگاوات از زمان پیک مصرف سال قبل تا به حال نیروگاه جدید ساخته و نیروگاه‌های موجود را ارتقاء توان دادیم، اما به دلیل گرمای شدید و افزایش زودهنگام مصرف، دچار افزایش شدید مصرف شدیم. همچنین علاوه بر این، استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها هم در کشور فراگیر شده و طبق برخی آمارها، حدود ۲ هزار مگاوات مصرف برق فعلی، مربوط به ماینر‌های غیرمجاز است که نسبت به شناسایی و جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهیم کردیم.

رجبی مشهدی در پایان پیرامون احتمال ارائه جداول قطعی برق گفت: در صورتی که میزان مصرف استان‌ها از سقف تعیین شده، کمتر باشد، نیاز به محدودیت و قطعی نیست، اما برای استان‌هایی که نتوانند طرح‌های مدیریت مصرف را به طور کامل اجرا کنند و مجبور به اعمال محدودیت برای مشترکان باشند، اطلاعات مربوط به قطعی را از طریق سامانه «برق من» یا سایت شرکت برق منتشر خواهیم کرد.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: