bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
سوالی که این روزها مورد بحث بسیاری از مردم است که کدام کاندیدای ریاست جمهوری شانس بیشتری برای تایید صلاحیت ها دارد.

 ثبت نام سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چهره های سرشناس سیاسی برگزار شد و اکنون کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 منتظر هستند تا شورای نگهبان صلاحیت ها و رد صلاحیت ها را اعلام کند.

سوالی که این روزها مورد بحث بسیاری از مردم است که کدام کاندیدای ریاست جمهوری شانس بیشتری برای تایید صلاحیت ها دارد.

یک منبع اگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی یکتاپرس درباره کدام چهره ها شانس بیشتری برای تایید صلاحیت ریاست جمهوری دارند؟، گفت: از میان دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب آقایان؛ آیت الله رئیسی، سعید جلیلی، سید عزت الله ضرغامی و محسن رضایی از سوی اصولگرایان شانس بسیاری برای تایید صلاحیت دارند و از سوی اصلاح طلبان هم آقایان؛ سردار حسین دهقان، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان بیشترین شانس برای تایید صلاحیت را دارند.

به گفته این منبع آگاه؛ اگر تعداد کاندیداهای مورد صلاحیت شورای نگهبان 10 نفر اعلام شود، اقایان محمد شریعتمداری از جناح اصلاح طلبان و رستم قاسمی از جناح اصولگرایان بیشترین شانس را برای تایید صلاحیت دارند.

او در ادامه گفت: آقایان عبدالناصر همتی از جناح اصلاح طلب و سعید محمد و محمد عباسی از طیف اصولگرایان هم شانس تایید صلاحیت را دارند. 

جلسه سوم بررسی صلاحیت ها

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه سوم بررسی صلاحیت ها امروز برگزار و پرونده‌ها رسیدگی شد.اعضا دقت زیادی دارند.

وی افزود: بعد از ظهر جلسه بعدی را خواهیم داشت و در تلاش هستیم تا پایان 5 روز دوم نتایج را اعلام کنیم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: هر روز تعدادی از پرونده‌ها مطرح می‌شود. لازم است برخی از این پرونده‌ها کارشناسی‌های بیشتر شود و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حاشیه جلسه بررسی‌های کارشناسی زیادی داریم. سوالات و ابهامات باید توسط کارشناسان بررسی شود.

کدخدایی در خصوص تبلیغات زودهنگام نیز گفت: بارها عرض کردم تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام تایید صلاحیت‌هاست. ما با دوستانمان در وزارت کشور و سایر دستگاه‌های زیربط در تماس هستیم تا از تبلیغات زودهنگام برای ما ارسال کنند و در بررسی‌ها مدنظر قرار دهیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: