bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کلیه کشتارگاه‌ها از اول خرداد ماه ملزم به ورود اطلاعات کشتار شدند و عدم ثبت اطلاعات و یا اطلاعات نادرست در سامانه به منزله عرضه خارج از شبکه مرغ است.

در مصوبات جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار به ثبت اطلاعات کشتارگاه‌های سراسر کشور در سامانه جامع تجارت اشاره و تاکید شده کلیه کشتارگاه‌ها از اول خرداد ماه ملزم به ورود اطلاعات کشتار شامل تعداد قطعه مرغ زنده، وزن ورودی و وزن لاشه استحصالی مرغ در سامانه مذکور هستند.

بر اساس این مصوبه عدم ثبت اطلاعات و یا اطلاعات نادرست در سامانه به منزله عرضه خارج از شبکه مرغ تلقی شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

همچنین مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی و کلیه دستگاه‌های نظارتی نسبت به پیگیری و کنترل اطلاعات ارائه شده اقدام و با هرگونه تخلفات عرضه خارج از شبکه برخورد قانونی کنند.

گفتنی است که سال گذشته قیمت مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار دو بار افزایش یافت و در نهایت قیمت مصوب آن ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان شد، اما در اسفندماه قیمت هر کیلو گوشت مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید. در نهایت با وجود اینکه دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود قیمت مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند، دوازدهم فروردین ماه قرارگاه ساماندهی مرغ در اولین جلسه کاری خود نرخ مصوب مرغ را ۴۵۰۰ تومان افزایش داد. بر این اساس  حداکثر قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده ‌کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

هر چند بعد از اعلام نرخ جدید بازار برای مدتی آرام گرفت، اما در روزهای اخیر مجددا بر طبل گرانی کوبیده می‌شود و اخباری مبنی بر عرضه مرغ خارج از شبکه و تغییر قیمت توسط واسطه‌ها اعلام شد. همین امروز هم نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغ به دلیل افزایش هزینه مولفه‌های تولید بالا رفته است، گفته که اگر فکری برای شرایط پیش آمده نشود و کنترل و نظارت بر بازار نباشد شاهد کمبود مرغ در ماه‌های آینده خواهیم بود.

او همچنین وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت را به دلیل عدم کنترل و نظارت بر بازار در افزایش قیمت جوجه یکروزه مقصر دانسته است.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: