bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که خیرین استان از زمان همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون یکهزار میلیارد ریال به این دانشگاه به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

دکتر سید عباس موسوی روز یکشنبه در مراسم اهدای کمک های اداره مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در ساری ، کمک های صورت گرفته از سوی خیرین را برای مقابله با کرونا بسیار موثر توصیف کرد.

وی گفت : علاوه بر شیوع ناگهانی و غافلگیر کننده ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ ، کشور با مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم های ناجوانمردانه رو به رو بود و به همین سبب بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور علاوه بر گران شدن ، کمیاب نیز شد و در چنین وضعیتی خوشبختانه نه با کمک های مردمی و تلاش دولت به هیچ عنوان کاستی ها در بخش تجهیزات پزشکی برای تشخیص و درمان در مراکز بهداشت و درمان استان احساس نشد.

موسوی افزود : کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین در این مدت باعث شد تا بخش زیادی از کمبودهای دانشگاه برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا جبران شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کنترل شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشور از جمله مازندران را مدیون هم افزایی مردم و مسئولان با نقش آفرینی خیرین دانست و گفت که مازندران امروز با پشت سر گذاشتن موج چهارم شیوع کرونا ، در روند کاهشی شما بیماران بستری قرار گرفته است.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد و افزود : برای شکست کرونا تا پیش از فراگیر شدن تزریق واکسن در کشور تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی بویژ ه زدن ماسک است.

موسوی با تاکید بر این که زدن ماسک به هیچ وجه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد ، هشدار داد :  عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خصوص اصناف و مشاغلی که با ارباب رجوع سر و کار دارند و پرازدحام محسوب می شوند ، می تواند درگیری استان را در ابتلا به ویروس کرونا افزایش دهد.   

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون ۴۱۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه تحت درما نقرار دارند.

در این مراسم هدایای  غیرنقدی اداره امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مازندران به ارزش حدود نیم میلیارد ریال تحویل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد.

تجهیزات اهدایی شامل ۵۵ دستگاه کپسول اکسیژن، ۵۷ دستگاه دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، ۱۸۴دستگاه تب سنج لیزری، تعداد ۱۸۴ دستگاه پالس اکسی متر یا بررسی میزان اکسیژن خون بوده است.

بر اساس اعلام مسئولان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه مازندران این اقلام اهدایی از محل دیرکرد اقساط وام مشترکان تهیه و اهدا شده است.

پیش از این بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرده بود که برای همراهی با تیم درمان و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری و در بیش از ۱۲۶ مرکز  پزشکی کشور توزیع کرده است که سهم مازندران از این میان  حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: