bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مواجه با رمزارز‌ها اولا نباید آن‌ها را انکار کنیم؛ چون یک واقعیت اقتصادی در دنیاست و راه خود را در کشور باز خواهد کرد. ثانیا باید فعالیت‌های آن را قانونمند کنیم و تحت نظارت داشته باشیم.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ غلامرضا مرحباء، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار بازارنیوز پیرامون مشکلات رمزارزهابرای کشور از جمله مسئله فرار مالیاتی، اظهار کرد: راه حل این نگرانی‌ها، قانونی کردن فعالیت رمزارز‌ها در کشور است. اگر فعالیت ارز‌های دیجیتال قانونی نشود، زیر زمینی شده که در این صورت، نه مالیات می‌دهند و نه نظارتی بر عملکرد آن‌ها خواهد بود؛ بنابراین باید قانون وضع کنیم و جرم‌انگاری لازم انجام شود تا حدود قانون مشخص کند که کار‌ها به صورت قانونی انجام می‌گیرد.

وی افزود: قانون باید مشخص کند که برق مصرفی برای استخراج رمزارز‌ها شامل تعرفه‌ای معین است و ماینر‌ها باید بهای آن را بپردازند. همچنین باید در اطلاع‌رسانی‌ها به مردم گوشزد کنیم که اگر مردم می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، باید از ریسک‌های آن با خبر باشند و ضرورت دارد در خرید‌های خود اطمینان حاصل کنند که سرمایه‌شان در این بازار سوخت نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید در کشور مرکزی برای مدیریت فعالیت استخراج و خرید و فروش رمزارز‌ها وجود داشته باشد و در آن باید افراد متخصص را تربیت کنیم تا بتوان به عملکرد رمزارز‌ها در کشور نظارت داشت. اگر همه این کار‌ها انجام شود و فعالیت‌ها قانونی باشد، کسی که رمزارز تولید می‌کند، هم مالیات خواهد داد و هم تحت نظارت خواهد بود. جرائمی مانند پولشویی و فرار مالیاتی رخ نخواهد داد.

مرحباء تاکید کرد: در مواجه با رمزارز‌ها اولا نباید آن‌ها را انکار کنیم؛ چون یک واقعیت اقتصادی در دنیاست و راه خود را در کشور باز خواهد کرد. ثانیا باید فعالیت‌های آن را قانونمند کنیم و تحت نظارت داشته باشیم. این طور نباشد که فرصت‌ها را از دست دهیم و از دنیا عقب بمانیم و بعد به این فکر بیفتیم که به این مسئله بپردازیم.

این نماینده مجلس درباره زمان دستیابی به قانون جامع درباره رمزارز‌ها در مجلس، تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی به این موضوع پرداخته شده و بحث‌های جدی انجام می‌گیرد. بانک مرکزی گزارشات خیلی خوبی در این زمینه تهیه و به کمیسیون تحویل داده و مرکز پژوهش‌های مجلس و تیم‌های کارشناسی روی این موضوع در حال تحقیق و بررسی هستند و امیدواریم که این موضوع را به نتیجه برسانیم. تاریخی برای تصویب قانون مشخص نیست، ولی مباحث در کیمسیون با سرعت خوبی پیش می‌رود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: