bazarnews

کد خبر: ۹۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
برای آن که از بروز پیک پنجم و ششم پیشگیری شود باید از هم اکنون برای ان تمهیدات لازم در نظر گرفته شود در عیر این صورت باید شاهد افزایش تلفات و آمار جانباختگان این ویروس باشیم.

تعطیلات چند روزه نزدیک است و مردم نیز در سر خود مشغول برنامه ریزی برای سفر هستند. تجربه‌های گذشته از باز گشذات راه سفر در شرایط کرونایی ثابت کرده است که باعث بروز پیک‌های بیماری شده است.

برای آن که از بروز پیک پنجم و ششم پیشگیری شود باید از هم اکنون برای ان تمهیدات لازم در نظر گرفته شود در عیر این صورت باید شاهد افزایش تلفات و آمار جانباختگان این ویروس باشیم.

ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید همچون تعطیلات عید نوروز رفتار کند و اجازه دهد که مردم به مسافرت بروند، ساده انگاری از سوی مسئولین ذیربط باعث می‌شود مردم نیز نسبت به این بیماری ساده انگارانه رفتار کنند.

تا زمانی که واکسن به اندازه کافی به مردم تزریق نشده است باید همچنان در مقابل ویروس کرونا با احتیاط رفتار کرد.

جتی پس از تزریق همگانی واکسن نیز نباید سهل انگاری و ساده پنداری ماجرا در میان افکار عمومی ایجاد شود. ویروس کرونا چندین بار با جهش‌های حطرناک خود را نشان داده که هر بار باعث گسترش بیماری و افزایش آمار جانباختگان در دنیا شده است.

تعطیلات نیمه خرداد را در پیش داریم و در روز‌های پایانی خرداد ماه انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، خبرکان رهبری و میان دوره‌ای مجلس در پیش است.

برخی از مردم جامعه نسبت به حضور در انتخابات نگرانی دارند. هر چند وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است و جای نگرانی نیست، اما اگر پیک پنجم کرونا شکل بگیرد که عمال آن هم می‌تواند سفر‌ها در تعطیلات نیمه خرداد باشد، آنگاه بر روی کیفیت برگزاری انتخابات نیز تأثیر خواهد گذاشت.

قاعدتاً جان مردم اهمیت دارد، و برای حفظ سلامتی و جان مردم دولت می‌تواند از هم اکنون تصمیم گیری کند تا مردم نیز برای تعطیلات نیمه خرداد برنامه ریزی نکنند.

علاوه بر آن ممنوعیت رفت و آمد بین شهری با جدیت اجرا شود و تنها به جریمه‌های نقدی بسنده نشود چرا که برای برخی جریمه نقدی موضوعیت ندارد و بازدارنده نیست.

در هر صورت شرایطی کرونایی کشور شکننده و خطرناک است، تا زمانی که برای این ویروس واکسن و داروی درمان مناسب ۱ یدا نشده است، نمی‌توان به شرایط عادی پیش از شیوع کرونا بازگشت.

سبک زندگی‌ها باید تغییرات اساسی پیدا کند، باید مردم از برخی تمایلات خود چشم پوشی کنند و با این شرایط کنار بیایند تا زمانی که این ویروس نابود شود.

میزان/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: