bazarnews

کد خبر: ۹۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
غلامعباس انجم شعاع عدم توازن در تولید و مصرف را یکی از دلایل قطعی های اخیر عنوان کرد و گفت: خشکسالی، کاهش بارش ها، بخشی هم رمز ارزها و ... از دلایل کمبود برق هستند که برای جبران کمبودها  چاره ای جز قطعی که به صورت سراسری است، وجود ندارد.

مدیر امور برق جیرفت از وجود 2000 کولرگازی در ادارات این شهرستان خبر داد و گفت: اگر ادارات رعایت نکنند با قطعی برق روبه رو خواهند شد.

"غلامعباس انجم شعاع" در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به علت قطعی برق در روزهای اخیر، زمان پیک مصرف را از ساعت 11 تا 15 اعلام کرد و افزود: در حالی ساعات کاری ادارات دولتی از 6:45 تا 13 مصوب و ابلاغ شده اما ملاحظه می شود برخی از دستگاه های دولتی در ساعت تعطیلی وسایل سرمایشی را خاموش نمی کنند که با برخوردهایی از جمله قطعی روبه رو خواهند شد.

وی عدم توازن در تولید و مصرف را یکی از دلایل قطعی های اخیر عنوان کرد و گفت: خشکسالی، کاهش بارش ها، بخشی هم رمز ارزها و ... از دلایل کمبود برق هستند که برای جبران کمبودها  چاره ای جز قطعی که به صورت سراسری است، وجود ندارد.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت از برخورد جدی با مشترکینی که در مدیریت مصرف انرژی همکاری نمی کنند خبر داد و اظهار کرد: البته شرایط مناطقی چون جنوب کرمان و جیرفت که هوا شرجی است با بقیه مناطق به لحاظ استفاده از وسایل سرمایشی متفاوت است و کنترل میزان مصرف را از ادارات دولتی شروع کردیم.

وی کاهش 30 درصدی مصرف توسط دستگاه های اجرایی را با امضای تفاهمنامه همکاری  از دیگر راهکارهای کاهش قطعی برق عنوان کرد و افزود: اگر برق اداره ای قطع شود وصل آن منوط به رعایت مفاد تفاهمنامه و رعایت خاموشی وسایل سرمایشی است.

انجم شعاع با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت میزان مصرف گفت: با همکاری مردم می توانیم به کمترین ساعات خاموشی و قطعی در ساعات پیک مصرف برسیم .

مدیر امور برق جیرفت همچنین  در پاسخ به این سوال که استخراج رمزارزها بر قطعی های اخیر در جیرفت چه میزان تأثیر دارند، گفت: با توجه به اینکه منطقه جیرفت بیشتر ظرفیت  کشاورزی دارد لذا استفاده از رمزارزها وجود ندارد و در مناطق صنعتی و معدنی بر میزان مصرف و قطعی ها موثر هستند.

وی از قطع برق 10 دستگاه اجرایی در روز گذشته سوم خرداد ماه در جیرفت خبر داد که  الگوی مصرف را رعایت نکردند و افزود: شناسایی این دست از مشترکین میسر است لذا توصیه می شود برای سرعت بخشیدن به عبور از این بحران پای کار باشند.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: