bazarnews

کد خبر: ۹۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
مدیرعامل اسبق استقلال گفت: کاری که آقایان می‌خواهند انجام دهند خصوصی‌سازی نیست، نامش رهاسازی است.

قیمت‌گذاری سهام دو باشگاه اظهار داشت: کاری که آقایان می‌خواهند انجام دهند خصوصی‌سازی نیست، نامش رهاسازی است. وزارت ورزش کار خودش را کرده و آن را به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی محول کرده است. این سازمان بورس است که باید هوشیار باشد که شورای قیمت‌گذاری چکار می‌کند و چه دردسری درست می‌کند. الان دیگر دست وزارت ورزش نیست آن‌ها بر حسب قوانین مجلس سندسازی کرده و تحویل داده‌اند.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در حق ورزش و ملت ایران اجحاف می‌کند. در مقررات این سازمان آمده که نوسازی، بازسازی و آماده‌سازی و خصوصی سازی انجام دهد؛ شرکت‌های ورشکسته را در حالت ورشکستگی که واگذار نمی‌کنند! سهامدار که نمی‌آید سهام شرکت ورشکسته را بخرد! مسئله اینجاست که به کمک وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و دارایی سندسازی می‌شود و نمی‌آیند بگویند که باشگاه درآمد جاری ندارد، بدهی‌هایش را مشخص نمی‌کنند و نمی‌گویند در آینده چگونه می‌خواهد اداره شود و از کجا می‌خواهد درآمد داشته باشد که اداره شود.

مدیرعامل پیشین استقلال در ادامه گفت: وقتی سهام می‌فروشند عقل سلیم می‌گوید که خریدار باید برای رسیدن به سود سهام بخرد؛ باشگاهی که ۴۲ سال است به وسیله آقایان به انحراف رفته، ضرر داده و همه می‌دانند که بدهکار است و دخل و خرجش با هم نمی‌خواند، چگونه می‌خواهند به سهام دار وعده بدهند که بیا سهام بخر و سر سال سود ببر؟ آقایان با این اتفاقات یک مشکل اجتماعی و امنیتی را برای دولت‌های آینده پایه ریزی می‌کنند.

وی افزود: مالیات را طبق قوانین درست پرداخت نکرده‌اند، به بازیکن داخلی و خارجی، بسیاری دیگر بدهکارند. در واقع مقررات فوتبال حرفه‌ای جاری نشده است و باشگاه متضرر شده است، حالا برای جبران مافات و جبران اشتباهات خودشان عده‌ای را به عنوان سهام‌دار بیاورند و درصدی از باشگاه را به آنها بدهند که دردسر‌های باشگاه را به آنها منتقل کنند این عمل غلط است.

اولیایی ادامه داد: دولت می‌گوید که مجلس فشار می‌آورد ما این کار را انجام دهیم، مجلس هم تا کنون ده نوع واگذاری را برای این دو باشگاه تدبیر کرده است و این روش آخر هم مثل قبلی‌ها غیر کارشناسی بوده است.

اولیایی در پاسخ به این سوال که چگونه ارزش گذاری سهام باشگاه استقلال بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد و سهام باشگاه پرسپولیس بین ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ میلیارد تعیین شده است، بیان کرد: ملاک‌های قیمت گذاری در باشگاه‌های ورزشی با شرکت‌های صنعتی فرق می‌کند، ممکن است که کاربری زمین‌های ورزشی استقلال به گونه‌ای باشد که قیمتش ارزان باشد و یک قیمتی برایش گذاشته‌اند که از سرشان باز کنند. مردم به همراه نمایندگان مجلسی که خودشان این دسته گل را به آب داده‌اند باید به قیمت‌گذاری‌ها معترض باشند. نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید از حقوق آن‌ها دفاع کنند. اینجا حقوق مردم در حال ضایع شدن است و مجلس هم در حال کمک کردن به این مسئله است!

وی افزود: مجلسی‌ها کارشناس می‌شوند و کارشناس هم دعوت نمی‌کنند و خودشان را عقل کل می‌دانند در اینجا نقش مجلس در این اشتباه از همه پررنگ‌تر است چرا که دولت طبق نظر مجلس عمل می‌کند. آن‌ها برای رهایی از بدهی انباشته شده و فرار از پاسخگویی امر رهاسازی را انجام می‌دهند. باید مشخص شود قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چگونه انجام شده است؛ مبنا و ملاک قیمت گذاری چه بوده؟ این مسئله به سازمان خصوصی سازی ارتباط دارد و باید از آنها پرسیده شود.

وی در پایان در خصوص بدهی باشگاه‌ها و موانع موجود در مسیر خصوصی سازی سرخابی‌ها خاطر نشان کرد: وقتی به آقایان مسئول می‌گوییم بدهی‌های باشگاه مشخص است و در شرایطی که باشگاه بدهکار است چگونه وارد بورس و خصوصی سازی می‌شوید می‌گویند مدیرعامل باشگاه امضا کرده که باشگاه بدهکار نیست! و مبنای آنها امضای مدیرعامل است! کارمند خودشان را می‌گذارند، صورت جلسه می‌کنند، رییس مجمع هم به عنوان وزیر آنجاست و امضا می‌کند و چند سال بعد که این‌ها رفتند سهام‌دار می‌ماند و امضای کسانی که دیگر نیستند!

میزان

برچسب ها: استقلال ، بورس ، پرسپولیس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: