bazarnews

کد خبر: ۹۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
استاندار مرکزی گفت: علاوه بر منع فعالیت‌ دستگاههای غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، فعالیت ماینرهای مجاز نیز به دلیل کمبود برق در استان مرکزی ممنوع است.

سید علی آقا زاده ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان بابیان اینکه ظرفیت مصوبه تولید برق در کشور ۶۰ هزار مگاوات است، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات بر ظرفیت تولید نیروگاه‌ها در سال جاری افزوده شده است.

وی ادامه داد: مصرف برق این استان در روزهای اخیر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته که مدیریت این شرایط نیازمند همراهی مشترکین است.

آقازاده تصریح کرد: ماینرها حدود ۲ هزار مگاوات از پیک برق در کشور را به خود اختصاص داده‌اند، همکاری مردم در جلوگیری از فعالیت غیرقانونی مراکز استخراج رمز ارز و شناسایی آنها نقش مهمی در کاهش خاموشی‌ها دارد، به همین سبب از مردم درخواست می‌کنیم که در این زمینه همکاری داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف لازم است با برنامه‌ریزی جامع نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق در بخش صنایع استان اقدام شود تا خاموشی کمتری داشته باشیم.

تاکید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر مصرف بهینه آب و برق

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی هم در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق آن گونه که باید جدی گرفته نشده است، ادامه داد: هر چقدر در حوزه فرهنگ‌سازی، سرمایه گذاری شود، اسراف نیست و این فرهنگ‌سازی باید در همه بخش‌ها صورت بگیرد و نگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی با توجه به کمبود بارندگی‌ها داشته باشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به افزایش دمای هوا، کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف برق در تابستان گفت: مدیریت مصرف انرژی حیاتی برق، یک ضرورت همیشگی و در ماه‌های پیش رو یک الزام همگانی است.

وی عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق مهم است و تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

کاهش خاموشی‌ها نیازمند عزم ملی است

 محمد اله داد با اشاره به اینکه مصرف برق در استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافته است افزود: اگر صنایع بزرگ و مشترکان در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت نداشته باشند و صرفه‌جویی لازم صورت نگیرد، به طور قطع خاموشی در استان مرکزی اعمال می‌شود لذا تعطیلی یک روز در هفته صنایع ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه کاهش خاموشی‌ها نیازمند عزم ملی است، گفت: جدول برنامه خاموشی مشترکین برق روزانه در سایت شرکت توزیع برق استان اطلاع رسانی می‌شود.

اله داد ضمن اینکه مشکلات پیش آمده ناشی از قطعی برق در استان مانند سایر استان‌های کشور مشکلی سراسری است، بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر با پایداری شبکه، خاموشی‌ها به حداقل ممکن برسد.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: