bazarnews

کد خبر: ۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
مدیرکل دادگستری خراسان شمالی گفت: طی فرایند یک پرونده پول‌شویی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال ضبط‌شده که یقیناً با دستگیری دیگر عوامل و ایادی مرتبط و تکمیل تحقیقات این مبالغ به بیشتر از این نیز افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام جعفری، اظهار کرد: طی  فرایند یک پرونده پول‌شویی در خراسان شمالی، بیش از ۳ هزار میلیارد ریال ضبط‌شده که یقیناً با دستگیری دیگر عوامل و ایادی مرتبط و تکمیل تحقیقات این مبالغ به بیشتر از این نیز افزایش خواهد یافت.

وی بابیان اینکه متهمین با فروش اموال عمومی و ذخایر ارزشمند معدنی به مناطق مختلف کشور ازجمله به برخی استان‌ها به‌طور سازمان‌یافته و شبکه‌ای  عمل می‌کردند و با این کار باعث تضییع حقوق عامه شده‌اند، گفت: همه عوامل مربوط به این رویداد چه افراد بومی و غیربومی که به نحوی در این جریان دخالت شده‌اند تحت تعقیب کیفری قرارگرفته‌اند و اخبار تکمیلی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که در امر برداشت و بهره‌برداری غیرمجاز از معادن و نیز در خریدوفروش اموال عمومی به هر میزان و در هر سطحی فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه داشته‌اند و همچنین کلیه اشخاصی که  عالمانه و عامدانه بسترهای لازم را برای تسهیل و تسریع سازوکار غیرقانونی پول‌شویی عوامل اصلی فراهم کرده‌اند تحت تعقیب کیفری و قضایی قرار دارند.

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: معدن سرب و روی آلبلاغ در پارک ملی حفاظت‌شده ساریگل اسفراین قرار دارد که از سال ۹۷ محلی‌‎ها و برداشت کنندگان غیرمجاز به برداشت از این معدن روی آورده‌اند و طی این مدت بیش از هفت نفر به علت ریزش تونل‌های حفرشده برای برداشت فوت‌شده‌اند.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: