bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با بیان اینکه در ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده شکایت تشکیل می‌شود، گفت: ۸۰ درصد از شکایات در اتحادیه رفع می‌شود و مابقی را به تعزیرات ارسال می‌کنیم تا قاضی تعزیرات برای آنها تصمیم گیری کند.

علیرضا عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی ۵ کمیسیون شکایات، بازرسی، فنی، حل اختلاف و آموزش داریم.

وی گفت: شهروندی که مبلی خریداری کند اگر معیوب،‌گران یا هر مشکل دیگری داشته باشد با مراجعه به کمیسیون شکایات اتحادیه، که هر روز دایر است می‌تواند شکایت خود را طرح ‎‌کند و بعد از تشکیل پرونده، کمیسیون موضوع را کارشناسی می‌کند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با بیان اینکه در ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده شکایت تشکیل می‌شود، افزود: ۸۰ درصد از شکایات در اتحادیه رفع می‌شود و مابقی را به تعزیرات ارسال می‌کنیم تا قاضی تعزیرات برای آنها تصمیم گیری کند.

عباسی بیان کرد: در یک صنف تولیدی مثل صنف ما، دارای سه پروسه تامین، تولید و توزیع هستیم که در این سال‌ها در مرحله تأمین به دلیل عدم نظارت کافی، خیلی با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صنف مبل سازان ۱۰ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: یکی از افتخارات ما این است که تمام مواد اولیه را از تولید داخل استفاده کنیم اگر در مواد اولیه تأمین کننده‌ها خوب عمل نکند مشکلات زیادی از جمله افزایش هزینه‌های اولیه ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با اشاره به اینکه هزینه‌های مواد اولیه چند برابر شده است، گفت: بیشتر شهروندها گله‌مند هستند که مبل چرا گران شده است، علت این گرانی افزایش هزینه مواد اولیه است، که روز به روز گران می شود مثلاً تولیدکننده باید پارچه متری ۵۰ تومان را با قیمت سه برابر خریداری کند.

عباسی عنوان کرد: حدود ۴۷ تا ۵۰ درصد از واحدهای ما با ظرفیت خالی کار می‌کنند و تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: به بهانه حمایت از تولید جلوی واردات پارچه را می‌گیرند همین باعث سه برابر شدن قیمت آن شده است؛ پارچه‌هایی که در داخل تولید می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف ما را می‌تواند تأمین کند، لذا ۶۰ درصد ظرفیت خالی می‌ماند که باید با واردات تأمین شود ولی دولت جلوی واردات را می‌گیرد و پارچه با قیمت چند برابر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: