bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
پس از پیگیری‌های بازارنیوز؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی خطاب به رحمانی فضلی و آذری جهرمی، از دریافت کپی مدارک هویتی خدمات‌گیرندگان توسط برخی نهاد‌ها انتقاد و خواستار اعلام لیست نهاد‌هایی که با سازمان ثبت احوال و شرکت پست تفاهم نامه همکاری امضا نکرده‌اند شد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز -بهزاد قبادی؛ بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی تذکری کتبی در صحن علنی امروز (۹ خرداد) مجلس خطاب به وزاری کشور و ارتباطات، از وضعیت اخذ کپی مدارک هویتی از خدمات‌گیرندگان در برخی دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و خواستار معرفی نهاد‌های متخلف شد.

متن تذکر وی در زیر آمده است:


تذکر کتبی خطاب به وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای آذری جهرمی

شرح تذکر:
با عنایت به ماده ۴۰ قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن اشاره شده است: «به منظور ایجاد زیر ساخت اطلاعاتی و تمرکز امور مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات در خدمات، اداری، دولت موظف است از طریق سازمان ثبت احوال و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرائی پایگاه اطلاعات ایرانیان را طراحی، ساماندهی و اجراء نماید».
همچنین با توجه به ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان (بخشنامه شماره ۳۰۹۶۲۸ مورخ ۱۷/۶/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور) بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری.
متاسفانه همچنان شاهد دریافت کپی مدارک هویتی توسط برخی از نهاد‌ها و ادارات ازجمله شهرداری‌ها، دفتار پیشخوان خدمات دولت و ... از مردم هستیم که سبب اتلاف وقت و تحمیل هزینه به شهروندان شده و موجب ایجاد نارضایتی می‌شود؛ لذا از وزرا مربوطه درخواست می‌گردد میزان پیشرفت اجرای این قوانین و همچنین لیست نهاد‌هایی که با سازمان ثبت احوال و شرکت پست تفاهم‌نامه همکاری امضا نکرده‌اند، جهت بررسی بیشتر اعلام گردد.

تذکر یک به وزرای کشور و ارتباطات در مجلس/ برخی نهاد‌ها برخلاف قانون کپی مدارک هویتی دریافت می‌کنند+ تصویر تذکر

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: