bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
یک بازیگر درباره انتظار هنرمندان از دولت آینده حرف زد. سیروس سپهری بازیگر سریال «نون خ» گفت: با توجه به بیکاری بسیاری از هنرمندان در دوران همه گیری کرونا و رکود اقتصادی و عدم استقبال مردم از فعالیت‌های هنری از دولت آینده می خواهم به مساله معیشت هنرمندان توجه جدی کند.

 

سپهری یکی از مهمترین چالش های دولت آینده را مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: این اتفاق به خاطر بی‌مهری‌های سال‌های اخیر نسبت به حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته شده و مشکلات فراوانی را برای هنرمندان به وجود آورده است.

بازیگر نقش «ادریس» در سریال «نون خ» در مورد چگونگی  حمایت دولت از فرهنگ و هنر گفت: در درجه اول  مشکلات معیشت اهالی فرهنگ و هنر باید حل شود تا هنرمندان فقط به فکر خلق آثار فاخر باشند، دوم اینکه متولی این حوزه فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و در نهایت اینکه مدیران و مسئولان حوزه‌های فرهنگ و هنر از جنس فرهنگ و هنر انتخاب شوند.

سپهری با تاکید بر اهمیت جایگاه اصناف در هنر گفت: در تمام دولت‌های پیشرفته حرف و قدرت تغییر در دستان صنوف است و اگر اهالی فرهنگ صنف نداشته باشند هیچ قدرتی نخواهند داشت.

وی در پایان تصریح کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ شبیه  اسلحه در دست سیاسون هستند،در دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری برخی نامزدها با وعده بهتر کردن وضعیت مردم ،هنرمندان ساده دل و بیگانه با سیاست را به سمت خویش کشاندند تا  این اینطوری آراء مردم را کسب کنند اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

برچسب ها: سپهری ، دولت ، دولت آینده
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: