bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اسلامی گفت: از دو میلیون ۲۰۰ هزار مسکن مهر حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شده بود و باقی مانده آن در این دولت ساخته و تکمیل شد. افزون بر آن محوطه سازی، مسجد، مدرسه، خیابان و امکانات دیگر مثل خانه بهداشت و ... نیز در این دوره تکمیل یا احداث شد.

محمد اسلامی در حاشیه افتتاح پروژه هشتگرد-طالقان که روز یکشنبه ۹ خرداد انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۲۱ سال این جاده برای مردم قابل استفاده است. این جاده مسیر را ۳۲ کیلومتر کوتاه می‌کند و یک جاده گردشگری است.

 اسلامی افزود: یکی از مواردی که ما از بدو ورود دنبال کردیم این بود که پروژه های تاریخی و سنواتی که ۲۰ تا ۳۰ سال از آن گذشته را جمع کنیم. این پروژه در طول ۱۹ سال ۶۰ درصد پیشرفت داشت و در مدت اخیر ۴۰ درصد پیشرفت صورت گرفته است. چند مورد دیگر در کشور است که تا پایان دولت افتتاح می‌کنیم و عملا پروژه‌ها در سطح کشور پروژه‌های جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که از سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم چون از سال ۹۷ تا امروز بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی سه برابر شد.

اسلامی افزود: ما سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم این اقداماتی است که برای رفاه مردم بوده است. راه هم زمینه ساز توسعه است و فعالیت‌های اجتاعی و اقتصادی را گسترش می‌دهد. امیداوم با برنامه ریزی در دولت‌های بعدی هم با این ساز و کار منسجم که برای راه‌های روستایی، درجه یک، آزادراه و راه آهن صورت گرفته اجرا و کشور بتواند بیشتر از گذشته مسیر توسعه را طی کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر هم گفت: مسکن مهر در کل کشور رو به انتها است و  ۳۰ هزار واحد در حال تکمیل است یا تکمیل شده و حدود ۱۰۰ هزار واحد نیز منتظر انشعاب آب و برق است تا پرونده مسکن مهر در این دولت بسته شود.

وی افزود: از دو میلیون ۲۰۰ هزار مسکن مهر حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شده بود و باقی مانده آن در این دولت ساخته و تکمیل شد. افزون بر آن محوطه سازی، مسجد، مدرسه، خیابان و امکانات دیگر مثل خانه بهداشت و ... نیز در این دوره تکمیل یا احداث شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن را در این دو سال پایه‌گذاری کردیم، گفت: امروز بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در تمام شهرهای کشور فعال است و در استان البرز ۱۴۴۸ واحد طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی شروع می شود.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: