bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: با تصویب و اجرای طرح تامین نیروی انسانی وضعیت شغلی و استخدامی نیروهای فعال در آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

شیوا قاسمی‌پور در ارتباط با تصویب کلیات طرح «تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش» اظهار کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون به‌منظور بررسی جزئیات به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شده است.

وی گفت: بر اساس محتوای این طرح که در آن آموزش و پرورش باید کمبود معلم در نظام آموزشی را اعلام کند، به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ جذب می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در بدنه سیستم آموزش و پرورش کشور و از سوی دیگر نارضایتی نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و معلمان نهضت در حال تدریس در سیستم آموزشی، طرحی با هدف حل این معضل یک بار برای همیشه تدوین شده است.

وی افزود: پیشتر در آموزش و پرورش یکسری ردیف‌های استخدامی گرفته شده بود، همچنین در مجلس دهم بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ کار استخدام ۸۰ هزار نفر نیرو انجام شده است.

قاسمی‌پور تاکید کرد: کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با درک صحیح از دغدغه‌های نیروی فعال در بدنه آموزسی که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند، در طرحی جامع با عنوان تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش می‌خواهد یک بار برای همیشه برای این منظور تصمیم‌گیری کرده و به تجمعات گاه به گاه این افراد در مقابل ساختمان مجلس در اعتراض به وضعیت شغلی آن‌ها پایان دهد.

وی بیان داشت: در این طرح بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان علاقمند به معلمی، معلمان نهضتی، نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی، سرباز معلم‌ها، نیروهای فعال در بخش خصوصی مانند مدارس غیرانتفاعی دیده شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که سازمان اداره استخدامی در قالب چارچوبی کلی به صورت عمومی و یا جذب سالانه با در نظر گرفتن شاخص‌ها و ضرایبی مانند مدرک تحصیلی، سابقه فعالیت و برخی امتیازات دیگر درباره استخدام این نیروها اقدام کرده و وضعیت شغلی آن‌ها یک بار برای همیشه روشن شود.

تهران نیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: