bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
رئیس کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰ خوزستان گفت: واحد ۴ نیروگاه سد دز که از سال ۹۶ برای بهینه سازی از مدار خارج شده بود در خرداد وارد مدار شد و به جمع نیروگاه‌های تولیدی برق آبی استان پیوست.

 محمود دشت بزرگ، در چهارمین جلسه کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰ با حضور مدیران عامل کلیه شرکت‌های صنعت برق در شرکت توزیع برق اهواز، با اشاره به کاهش حجم مخزن آب در بخش نیروگاه‌های برق آبی، گفت: کاهش ۵۸ درصدی برق نیروگاهی برق‌آبی باعث کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های این بخش در استان شده و همین امر بر میزان تولید برق در استان و نیز در کل کشور تأثیر منفی گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های حرارتی استان ادامه داد: واحدهایی از نیروگاه‌های حرارتی رامین و زرگان در اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد ماه به مجموعه تولید برق اضافه شوند تا کمبود برق را در سطح شبکه نداشته باشیم. بنا است کاهش تولید نیروگاه‌های حرارتی که تا پایان این ماه در مدار قرار ندارند را از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی جبران کنیم و میزان تولیدی که در خرداد اضافه می‌شود را در شهریور ماه کاهش دهیم.

به گفته این مقام مسئول خوشبختانه عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق منطقه خوزستان اعم از شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع به صورت کامل انجام شده و آمادگی کامل برای تولید نیازهای مصرف در شبکه برق را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. نیروهای شرکت توزیع برق اهواز و استان نیز در مرکز دیسپاچینگ و مرکز بهره برداری شبکه خوزستان بصورت شبانه روزی حضور دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰ خوزستان، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مصرف برق در فصل تابستان را لوازم سرمایشی و خانگی به خود تخصیص می‌دهند که امیدواریم با همکاری مردم و تغییر شعار «لامپ اضافه خاموش» به «کولر اضافه خاموش» در این بخش کاهش مصرف را داشته باشیم. با تغییر ساعت اداری قبل از ورود به ساعت پیک، تلاش کردیم مصرف بار ادارات را از شبکه خارج کنیم تا بتوانیم شرایط بهتر و پایدارتری را برقرار کنیم. پیش‌بینی می‌شود بار برق ادارات ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند.

برچسب ها: سد دز ، نیروگاه ، برق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: