bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
باز هم داستان ثبت‌نام زودهنگام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و مطالبه شهریه‌های غیرمتعارف و نجومی این مدارس از والدین در سال جدید در حال تکرار است، اما این بار با قید و بند‌های فراوان و شرط و شروط‌های متعدد که ویروس کرونا محور آن شده و دست مدیران این مدارس را برای دریافت شهریه بیشتر و خارج از ضابطه باز گذاشته است.

 آنطور که والدین دانش‌آموزان می‌گویند برخی از مدیران مدارس غیردولتی حین ثبت‌نام  برای آنها قید گذاشته‌اند که اگر آموزش مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری شود، باید شهریه بیشتری از نرخ مصوب آموزش و پرورش پرداخت شود و در قرارداد اولیه هم این ماده قانونی را لحاظ کرده‌اند. این جدا از شهریه امکانات جانبی مانند سرویس مدرسه، غذا، کتاب و کلاس‌های کمک‌آموزشی و لباس مشترک است که والدین باید پول جداگانه‌ای بابت‌شان بپردازند.

علی وکیلی، از والدینی است که هفته گذشته فرزندش را در پایه هفتم متوسطه یکی از مدارس غیردولتی شمال تهران ثبت‌نام کرده است. او می‌گوید که در ثبت‌نام  اولیه، 14میلیون چک برای پایان مرداد‌ماه به‌حساب مدرسه کشیده، ضمن اینکه آنها به او گفته‌اند که این رقم تا 23میلیون تومان هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ «توضیح دادند که اگر مدارس حضوری برگزار شود، آنها مجبورند که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل فاصله‌گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان کمتری را در مدرسه ثبت‌نام  کنند و همین هم باعث شده که شهریه را افزایش دهند. بعد هم گفتند که رقم نهایی هزینه‌های جانبی دیگر مثل کلاس فوق‌برنامه و تغذیه و... بعدا مشخص می‌شود که باید آنها را هم جدا بپردازیم.»

والدین معترض می‌گویند که اگر کیفیت آموزش در مدارس دولتی بالا بود، آنها ترجیح می‌دادند که فرزندانشان را در این مدارس ثبت‌نام  کنند، اما حالا مجبورند که به خواسته‌های بعضا بی‌ضابطه و تمام‌نشدنی مدارس غیردولتی تن بدهند. وکیلی در این‌باره می‌گوید: «در بعضی از محله‌های مناطق تهران مانند منطقه یک و 2دیگر مدرسه دولتی وجود ندارد. آنجایی هم که مدرسه هست یا به‌علت ظرفیت بالا ثبت‌نام  نمی‌کنند یا کیفیت آموزش پایین است که برای والدین چاره‌ای جز ثبت‌نام در مدرسه غیردولتی نمی‌گذارد.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: