bazarnews

کد خبر: ۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد و کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است.

رحمت‌الله فیروزی درباره تجمع گروهی از معلمان خرید خدمات آموزشی در برابر مجلس و مطالبات آنان، اظهار کرد: خواسته این گروه از معلمان بر حق است و مجوزهای لازم به آموزش و پرورش را باید دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور بدهند تا هرچه زودتر اعتبار لازم برای استخدام این معلمان خرید خدمات آموزشی اختصاص یابد.

وی افزود: کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است. وزارت آموزش و پرورش محدودیت‌های خاص خودش را دارد و بدون حمایت دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. همچنین باید به مطالبات معلمان نهضت سوادآموزی رسیدگی شود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد، اما به هر حال نگاه خانه ملت به تمام قشرهایی که در حوزه آموزش و پرورش مشکل دارند حمایتی است. صرف تصویب یک مصوبه مشکل را حل نمی‌کند و بر اساس قوانینی که سازمان استخدامی کشور تنظیم می‌کند باید مشکل این گروه از معلمان را برطرف کرد.

فیروزی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی باید پیگیری بیشتری برای حل این مشکل انجام دهد، تصریح کرد: اگر نیاز به تصویب قانون برای حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی وجود دارد پیشنهاد و لایحه به مجلس ارائه کنند تا نمایندگان مردم تمام قد از تصویب چنین قانونی حمایت کنند.

وی درباره اعتراض برخی از معلمان مبنی بر استخدام طلاب در آموزش و پرورش، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، اما به هر حال هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس ضوابط و قانون باشد، به این معنا که در این نوع استخدام‌ها اصل شایسته‌سالاری و نیاز این وزارتخانه مد نظر قرار بگیرد و کسانی در اولویت استخدام باشند که سابقه تدریس بیشتری دارند.

ایسنا/

برچسب ها: معلمان ، فرهنگیان ، فیروزی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: