bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
حدود ۱۶ ماه است که شیوع بیماری کرونا استخر‌ها و اماکن آبی کشور را بجز در مقاطع کوتاهی تعطیل کرده و طی این مدت ناجیان غریق بسیاری از کار بیکار شده اند.

این دومین تابستانی است که کرونا آن را به فصلی سرد و بی رونق برای ناجیان غریق تبدیل می‌کند.

حدود 16 ماه است که شیوع بیماری کرونا استخرها و اماکن آبی کشور را بجز در مقاطع کوتاهی تعطیل کرده و طی این مدت ناجیان غریق بسیاری از کار بیکار شده اند.

آنطور که سرپرست هیات نجات غریق استان کرمانشاه می گوید: ناجیان غریق کرمانشاه هم به مانند سایر مناطق کشور طی این مدت کار خود را از دست داده اند و بسیاری از آنها به ناچار به سمت مشاغل دیگر رفته اند.

مجتبی زاهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ناجیان غریق هیچ پشتوانه مالی و حمایتی ندارند، اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا در این یکسال و چندماه، شرایط خاصی برای ناجیان غریق بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از ناجیان غریق از راه همین شغل امرار معاش می کردند و زندگی خود را می گذراندند، اما در این مدت از کار بیکار شده و برخی از آنها هم برای ادامه گذران زندگی به شغل های دیگر روی  آورده اند.

سرپرست هیات نجات غریق کرمانشاه به در پیش بودن فصل تابستان هم اشاره کرد و گفت: هرساله در همین ایام کلاس های آمادگی جسمانی را برای ناجیان غریق برگزار می کردیم تا بتوانند مجوز فعالیت در استخرها را بگیرند، اما امسال هم مانند سال گذشته استخرها تعطیل است و نمی توانند فعالیتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فدراسیون نجات غریق به دنبال راه حلی برای حل مشکلات ناجیان غریق است، اظهار کرد: فدراسیون رایزنی هایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته تا بتوانند بخشی از مشکلات فعالین این بخش را کم کنند و بخشی از خسارت هایی که در این مدت دیده اند، جبران شود.

زاهدی تصریح کرد: با تعدادی از ناجیان غریق استان در ارتباطم و در جریان مشکلاتی که طی این مدت برای زندگی آنها بوجود آورده، هستیم. همه آنها این دغدغه را دارند و منتظرند که استخرها دوباره بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر با بهبود شرایط کرونایی استان دوباره شاهد بازگشایی استخرها باشیم تا ناجیان غریق بتوانند دوباره فعالیتشان را از سر بگیرند.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: