bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
حسین قدیمی اظهار کرد: تمام تولیدات برق استان‌ها در شبکه سراسری در حال مصرف است و به صورت روزانه سهمیه برق مصرفی استان‌ها اعلام می‌شود تا بر اساس آن مدیریت بار و صرفه‌جویی در انرژی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تولید 840 مگاوات برق توسط نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی و همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سطح استان اردبیل خبر داد.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با همراهی مردم استان هم در بخش خانگی و هم اداری و صنایع ما با صرفه‌جویی میزان مصرف برق روبه‌رو بودیم به گونه‌ای که برق مصرفی استان از 300 مگاوات به بالاتر نرسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به عمده مصارف انرژی در سطح استان اعم از مشترکان خانگی، کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: به مانند سال گذشته مشوق‌های مناسبی در حمایت از مشترکان خوش مصرف در نظر گرفته شده به طوری که با تصویب هیئت دولت از سال گذشته پرداخت بها رایگان برق مصرفی خانوارها در مناطق شهری و روستایی با کمتر از 100 کیلووات در حال انجام است.

قدیمی افزود: در قالب طرح برق امید تابستان امسال نیز در سه شهرستان گرمسیر استان مشترکان تا سقف 150 کیلووات و سایر شهرها تا 100 کیلووات می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 45 درصد مشترکان برق استان کم مصرف و یا پرمصرف تشکیل می‌دهد و مابقی 55 درصد مشترکان خوش مصرف هستند.

قدیمی از ارائه خدمات متنوع از طریق سامانه برق من خبر داد و اضافه کرد: مشترکان می‌توانند در جریان میزان مصرف خود از طریق این سامانه قرار گرفته و با مدیریت مصرف به جمع خانوارهای کم مصرف در سطح استان بپیوندند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و نیاز بیماران به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر تجهیزات ما سعی می‌کنیم تا در مناطقی که بیماران کرونایی دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند، خاموشی برق را اعمال نکنیم.

قدیمی ادامه داد: با هدف کنترل برق مصرفی ادارات نیز قرار شده در ساعات اوج مصرف به ویژه از ساعت 11 صبح تا دو ظهر مصرف برق ادارات تا 50 درصد تعدیل شود.

وی اظهار کرد: در مناطق شمالی استان ادارات از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا 12:30 دقیقه ظهر فعالیت می‌کنند که این امر به کاهش مصرف برق کمک کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: در اوج پیک مصرف برق ما با سرانه 360 کیلووات برق مصرفی روبه‌رو هستیم که همچنان از شهروندان انتظار داریم با 10 درصد کاهش مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف از 12 ظهر تا 17 عصر و 8:30 شب تا 11 شرکت توزیع برق را کمک کنند و از استفاده وسایل برقی پرمصرف دوری گزینند.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: