bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات ۱۴۰ مگاواتی برق به ایران از ترکمنستان با اتصال خط انتقال برق این کشور به سرخس خبر داد و گفت: این میزان می‌تواند بخشی از نیاز منطقه خراسان را تامین کند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: مصطفی رجبی مشهدی، گفت: صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است که در کنار بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردارند.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح‌های تشویق محور صنعت برق، ادامه داد: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند؛ قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز (۱۲ تا ۱۸) مهمترین راهکارها برای پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

این مقام مسئول در عین حال از شناسایی ۲۲۶ مرکز غیرمجاز رمز ارز در طول یک هفته گذشته با همکاری شرکت‌های توزیع برق و نیروهای انتظامی و امنیتی خبر داد که برق مصرفی این مراکز معادل برق مورد نیاز ۶۰ هزار واحد مسکونی است.

وی از مردم خواست به منظور تداوم پایدار جریان برق و جلوگیری از قطعی آن، در صورت مشاهده مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره‌مند شوند.

برچسب ها: واردات برق ، صنعت برق ، برق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: