bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته دوم خردادماه دارای نوسان بوده که در نمودار قابل مشاهده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز:  عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته دوم خردادماه یعنی 8 خردادماه تا 13 خردادماه 1400در در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

دلار:روند قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته دوم خردادماه منفی بوده است به گونه ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده منفی 0.03 درصد را به ثبت رسانده است. این در حالی است که هفته گذشته توانسته بود بازده 1.2 درصدی را به ثبت برساند. با وجود روند کاهشی قیمت دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در طول هفته، در تمام روزهای هفته قیمت بالاتری نسبت به هفته گذشته ثبت شده است که همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمتی (23280 تومان) بالاتر نسبت به هفته گذشته (22236 تومان) شده است. با وجود حجم بالاتر معاملات در روز شنبه این هفته نسبت به هفته گذشته، در سایر روزها شاهد پایین تر بودن حجم معاملات هستیم به گونه ­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش 48.9 درصدی در حجم معاملات شاهد بوده­ ایم. میانگین روزانه حجم معاملات برابر با 7.3 میلیون دلار بوده است که نسبت به میانگین هفته گذشته (7.8 میلیون دلار) کاهش حدود 500 هزار دلاری داشته است.

یورو: روند قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران برخلاف روند قیمت دلار در هفته دوم خردادماه مثبت است به گونه ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده مثبت 1.24درصد را به ثبت رسانده است. این در حالی است که هفته گذشته بازده 1.07 درصدی را به ثبت رسانده بود. همزمان با روند افزایشی قیمت یورو در بازار متشکل معاملات ارزی در طول هفته، در تمامی روزهای هفته قیمت بالاتری نسبت به هفته گذشته ثبت شده است.

بنابراین میانگین قیمتی آن (28181 تومان) که نسبت به هفته گذشته (27168 تومان) افزایشی بوده است. روند حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران نوسانی بوده است، به گونه ای که حجم معاملات در روز پایانی،( 323.2 هزار یورو) نسبت به روز ابتدای هفته (1130.8 هزار یورو)، کاهش 71.4 درصدی داشته است. میانگین روزانه حجم معاملات برابر با 715 هزار یورو بوده است که نسبت به میانگین هفته گذشته، 595 هزار یورو، افزایش حدود 120 هزار یورویی داشته است.

عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته دوم خردادماه+نمودار

توضیحات: نمودار با توجه به نوع ارز معامله شده در بازار متشکل معاملات ارز ایران از دو بخش دلار و یورو تشکیل شده است. نمودار بالا عملکرد معاملات و قیمت دلار را به تفکیک روز برای این هفته در مقایسه با هفته گذشته را نشان می ­دهد که روند قیمت با وجود نوسان در طول هفته در مجموع با منفی 0.03 درصد کاهش همراه بوده است. حجم معاملات نیز با وجود نوسان، رشد منفی 49 درصدی نسبت به ابتدای هفته داشته است. نمودار پایین، عملکرد قیمت و معاملات مربوط به یورو را نشان می­دهد که روند قیمت با وجود نوسان در طول هفته در مجموع 1.24درصد افزایشی بوده است. حجم معاملات با وجود روند نوسانی در پایان با کاهش 71.4 درصدی نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داد.  

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: