bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
حسن روحانی گفت: اینکه می‌گوییم در این 8 سال هیچ کاری نشده است، به مردم ظلم می‌کنیم چون کشاورزی و صنعت و زیرساخت ها و فضای مجازی دست مردم است و اینکه می گوییم کاری نشده یعنی ملت کار نکرده اند و این توهین به مردم است.

 گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در نشست هیات دولت با بیان اینکه ایام مهمی پیش روی مردم ایران است و این ایام انتخابات با حواشی و اتفاقاتی است که برخی به طور طبیعی و برخی به طور غیر طبیعی به همراه دارد، گفت: اساس انقلاب ما از سال 41 تاکنون برای این بوده که مردم شاهد نظام اسلامی باشند که بخش مهم ان اخلاق هست و نظام اسلامی درست شد تا اخلاق اسلامی حاکم شود.

وی افزود: این بخش در این روزها صدمه جدی دیده و آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و آغازش این است که حقیقت و واقعیت ها را که در روی زمین اجرا شده تحریف نکنیم که اگر به عکس و ناصحیح گفته شد و اذهان مردم را طوری مشوش کند که مردم از اصل نظام دچار تردید شوند اخلاق زیر پا گذاشته شده است و انتخابات مهم است ولی از انتخابات مهم تر اخلاق است.

روحانی با بیان اینکه یک بخش مردم سالاری اخلاق و جدی گرفتن مردم است و نمی‌توانیم به افکار عمومی و حضور مردم بی توجهی کنیم و باید به طور واقعی مردم را به انتخابات دعوت کنیم، تصریح کرد: همه جا باید مردم سالاری حاکم باشد و نقش مردم واقعی و پررنگ باشد و اینکه می‌گوییم مردم باید احساس امید کنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، مردم باید ببیند که نظام هم آنچه قانون گفته را برای آنها قائل است.

وی افزود: در این انتخابات ظلم‌های بسیار بدی شد که یکی از آنها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند و ایشان دستور جبران دادند که جبران شد یا نه مسئله دوم هست، ولی در این انتخابات جفاهای فراوانی شد و بدترین جفاها به خود نظام است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بناست همه 42سال گذشته نقض قانون و فساد و زیرپاگذاشتن حقوق و اجرا نکردن مصالح مردم باشد و همه اقدامات برخلاف مصلحت جامعه باشد چرا انقلاب کرده بودیم؟ اینکه می‌گوییم در 8سال هیچ کاری نشده به مردم ظلم می‌کنیم چون کشاورزی و صنعت و زیرساخت ها و فضای مجازی دست مردم است و اینکه می گوییم کاری نشده یعنی ملت کار نکرده اند و این توهین به مردم است.

روحانی با اشاره به انتقادات به عملکرد دولت تصریح کرد: وقتی می گوییم دولت، دولت یک نفر نیست و صدها هزار مدیر و کارشناس و کارمند همه با هم میلیون‌ها نفرند که در کنار هم دولت می‌شوند و وقتی توهین می کنیم به میلیون ها نفر توهین می کنیم.

وی افزود: واقعیت را نمی توان به هم زد و نمی‌توانیم بگوییم کارخانه نیست و پتروشیمی و جاده و راه آهن افتتاح نشده است. در این بحث ها معلوم شد که برخی دستگاه‌ها خیلی خوبند و قوه قضائیه و قوه مقننه و نیروهای مسلح بی ایراد هستند و فقط یک جا ایراد دارد و آن هم دولت است و ان شالله دولت که تغییر کند الحمدلله همه چیز خوب می شود.

رئیس دولت دوازدهم افزود: در این چند روز خانم ها چقدر خوب شده اند و صحبت از  احترام به حقوق خانم‌ها و جوانان می شود و این روزها خانم ها خیلی مورد احترام هستند و اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شده اند و شیعه و سنی چقدر باهم برادر و متحد شده اند.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه با شعور مردم بازی نکنیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و می داند چه گذشته است و چه کسانی امروز می خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند. اگر تا امروز نبودند و از کره مریخ آمده اند خیلی خوب بود ولی همه شان بوده اند و در بخش هایی مسئولیت داشته اند و اگر همه چیز خراب است حوزه آنها هیچ ایرادی نداشته است؟ به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد تا بدانند به راستی و درستی با آنها سخن می گوییم.

وی با بیان اینکه می خواهم در مورد قلب و تحریف واقعیت و حقیقت نکته ای بگویم گفت: اقتصاد یعنی ما در دوره صلح یا جنگ هستیم؟ ما در جنگ اقتصادی هستیم یا نیستیم؟ گویی اصلا جنگی نبوده و ترامپی در کار نبوده و ظلمی نکرده است و هرچه مشکل است مال دولت است و آمریکا کاری نکرده است. نه در سوال و نه در جواب چیزی بود و این عجیب است.

روحانی با بیان اینکه ما دولت را در سال 92 در حالی آغاز کردیم که در تحریم و فشار اقتصادی بودیم و رکود تورمی هم بود که ما بعد از جنگ، اولین دولتی را تحویل می گرفتیم که تورم بود، اظهار داشت: سال 93 تورم 35 درصدی 15 درصد شد و رشد منفی اقتصادی سال‌های 91 و 92 را همان سه ماهه اول به رشد مثبت تبدیل کردیم. هم تورم را از 35 به 15 آوردیم و هم رشد اقتصادی را از منفی به مثبت تبدیل کردیم و یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد.

برچسب ها: رئیس جمهور ، روحانی ، تورم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: