bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا درباره آخرین اخبار روند تولید این واکسن توضیحاتی را ارائه داد.

 احسان مصطفوی مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا درباره آخرین اخبار روند تولید این واکسن بیان کرد: تزریق دوز دوم واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی در حال انجام است و تاکنون در ۶ شهر اصفهان، زنجان، همدان، بندرعباس، کرمان و یزد تزریق دوم آغاز شده است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه تزریق را در بابل و ساری هم آغاز خواهیم کرد و تا الان حدود ۱۱ هزار نفر از ۲۴هزارنفری که تزریق اول را انجام داده‌اند، دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده‌اند.

مصطفوی با اشاره به ایمنی‌بخشی واکسن افزود: دو هفته بعد از تزریق دوم واکسن، بررسی اثربخشی واکسن شروع خواهد شد و نیاز است زمانی سپری شود که کارایی واکسن در کاهش موارد ابتلا سنجیده شود و بعد نتیجه در اختیار سازمان غذا و داروی کشور قرار می‌گیرد.

وی گفت: هر زمان که سازمان غذا و دارو صلاح دانست و مستندات را کافی دانست و واکسن را بی‌خطر و اثربخش تشخیص داد، آن زمان واکسن اجازه توزیع و عرضه در بازار را می‌گیرد.

مصطفوی افزود: گروه سنی که در این مطالعه شرکت کردند از ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و نتیجه مطالعه که مشخص شد، واکسن برای همین گروه سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایلنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: