bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
علی اصغر محمدی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه قنات یکی از شاهکارهای به‌جا مانده از نسل قدیم بوده است و شاید به جرأت بتوان گفت زندگی در بسیاری از مناطق ایران به لطف وجود قنات پایدار مانده است، تاکید کرد: خشکسالی‌ها و سیلاب‌های اخیر به خصوص در کلاته‌های شرقی و بخش مرکزی و روستاهایی مانند ارمیان به قنوات که تأمین کننده مهم آب در شهرستان میامی هستند، آسیب رسانده است.
رئیس جهاد کشاورزی میامی از بروز خسارات سیل و خشکسالی به قنوات شهرستان خبر داد و گفت: احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال در سال گذشته به اتمام رسید، تاکید کرد: خوشبختانه به واسطه تعامل بسیار مطلوب بین دستگاه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و مخصوصاً مردم میامی، مشکل کم آبی در این منطقه کمتر احساس می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه پدیده نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های برقی و استقبال کم نظیر مردم میامی نمونه بارز همکاری مردم است، ابراز کرد: در سال جاری هم احیا و مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات به اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در دست اقدام و اجرا است.

طرح ملی مرمت و بازسازی قنوات در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۷۷ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ردیف اعتباری خاص برای آن ایجاد شد همچنین در کنار این طرح‌ها از طریق ردیف‌های اعتباری استان‌ها نیز مبالغی برای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص یافت.

پرسون

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: