bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
سخنگوی صنعت برق خبر داد؛
در حالی که گرما در همه مناطق کشور افزایش یافته و باعث بالا رفتن شدید مصرف برق شده است، عده‌ای سودجو در بوشهر با بکارگیری غیرمجاز دستگاه‌های ماینر و نصب چندین دستگاه‌های خنک کننده در آنجا، به استخراج غیرمجاز رمز ارز مشغول بودند

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: در اوج گرمای شدید و خرماپزان بوشهر، 96 دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال کشف و جمع آوری شدند که با این تعداد، در یک هفته گذشته بیش از 3 هزار دستگاه ماینر استخراج غیرمجاز رمز ارز، شناسایی و جمع آوری شد.

سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این 96 دستگاه ماینر که با استفاده از برق غیرمجاز در حال استخراج رمز ارز بودند، پس از دریافت گزارش های مردمی کشف و جمع آوری شدند.

دکتر مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که برق مصرفی این مراکز به اندازه مصرف بیش از یکهزار خانوار در منطقه معتدل است، خاطرنشان کرد: جای این پرسش باقی است درمنطقه ای که هوا بسیار گرم و به خرما پزان مشهور است، فعالیت این دستگاه ها چه توجیهی جز سوء استفاده از حقوق سایر مشترکان دارد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: اگر برق این مراکز قطع نمی شد، بیش از صد خانوار بوشهری باید گرما را در خاموشی سپری می کردند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال از همه هموطنان خواست تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز یا هر فعالیت دیگری استفاده می کنند، موارد را از طریق سایت سمات (برای دسترسی به سامانه اینجا کلیک کنید)  به اطلاع صنعت برق برسانند و از پاداش معرفی و همکاری نیز بهره مند شوند.

برچسب ها: گرما ، قطعی برق ، رمزارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: