bazarnews

کد خبر: ۹۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
سرزنده ترین منطقهٔ غرب تهران، محلهٔ ستارخان است که نام قدیمی آن تاج بوده و جزو منطقهٔ دو شهرداری تهران محسوب می‏‌شود.

راهنمای شکم‌گردی در ستارخان

سرزنده ترین منطقهٔ غرب تهران، محلهٔ ستارخان است که نام قدیمی آن تاج بوده و جزو منطقهٔ دو شهرداری تهران محسوب می‏‌شود. به دلیل اینکه دسترسی خوبی که ستارخان به مرکز و غرب تهران دارد، مورد توجه متقاضیانی قرار گرفته که به دنبال اجاره و خرید خانه در این محله هستند. علاوه بر این که محلهٔ ستارخان به داشتن دسترسی‏‌های خوب شهرت دارد، از سوی دیگر به نوعی بورس مواد غذایی بوده و پاتوق خوبی برای رستوران‌گردی است.

 مسیر های دسترسی

خیابان ستارخان از ابتدای میدان دوم صادقیه( آریاشهر) شروع می‌شود. با عبور از میدان اول صادقیه به تقاطع خیابان خسرو می‌‏رسیم. محلهٔ ستارخان راه‌های ارتباطی فراوانی دارد که توسط آن‌ها می‌‏توان به مرکز و غرب تهران دسترسی پیدا کرد. با اینکه ستارخان محله‌‏ای پرتردد است، ولی خوشبختانه به دلیل وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند؛ ایستگاه مترو و بی‌آرتی، محدودیت ترافیکی ندارد. نزدیک‏ترین ایستگاه مترو به ستارخان، ایستگاه مترو شادمان است که در تقاطع خطوط ۴ و ۲ تهران قرار گرفته است. اگر مایلید با اتوبوس به ستارخان بروید، به راحتی می‌توانید از طریق خط ۴ اتوبوس‌های بی‌ارتی (پایانهٔ جنوب- پایانه افشار) و همچنین ( پایانهٔ آزادی – تهران‌پارس) که در میدان توحید قرار دارند، مسیر خود را طی کنید. به وسیلهٔ خودروی شخصی‌تان هم می‌توانید از طریق بزرگراه‏‌های یادگار امام، چمران، جلال آل احمد و خیابان آزادی به ستارخان برسید.

 ایستگاه شکم

نام ستارخان هر کسی که یک بار گذرش به آنجا افتاده باشد را به یاد انواع غذاها و رستوران‌ها می‌اندازد. با طی مسیر در خیابان ستارخان، در هر یک قدمی خود انواع و اقسام ستوران‌ها، فست فود‌ها و ویتامینه‌های متنوع و معروفی را می‌بینیم که هرکدام مشتری‌های ثابت خود را دارند. این منطقه به دلیل داشتن رستوران و فست فودهای درجه یک، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اگر از میدان توحید ستارخان به سمت تقاطع باقرخان بروید، آن قدر غذاها و خوراکی‏‌های رنگارنگ دلبری می‌‏کنند که مطمئنا اگر بار اولتان باشد انتخاب برایتان دشوار بوده و یقینا پاتوق اصلی‌تان برای غذا خوردن ستارخان می‌شود. در امتداد این خیابان ۵۰۰ متری، انواع غذاها از کله‌پاچه و جگر و آش گرفته تا پیتزا و پاستا‌پنه به چشم می‏‌خورد. برخی از پاتوق‌های غذایی مشهور و معروف این منطقه، عبارتند از: بستنی فروشی نشاط، ساندویچی زاپاتا، شیلا و کلیز، رستوران نشاط، پیتزا گل سرخ و بستنی فروشی بابا رحیم  که قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی این منطقه است.

 بافت پویای محله ستارخان

نکته قابل توجه در مورد محله ستارخان این است که این محله به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، همواره سرزنده و با نشاط بوده و در طول شبانه‌روز افراد زیادی برای تفریح و سرگرمی یا کار و فعالیت در این منطقه رفت‌وآمد می‌کنند. همین موضوع هم موجب شلوغی برخی خیابان‌های ستارخان شده است. این محله علاوه بر داشتن خیابان‌های شلوغ، دارای خیابان‌های خلوتی و آرامی مانند، دریان‌نو نیز هست. شما می‌توانید در محلهٔ ستارخان، ترکیبی از بافت مدرن و سنتی خانه‌ها را ببینید و بنا بر سلیقهٔ شخصی‌تان برج‌ها و آپارتمان‌های نوساز و مدرن را انتخاب کنید. یا اگر خانه‌های سنتی را می‌پسندید، خانه‌های ویلایی و حیاط دار را برای خرید با اجاره در نظر بگیرید.

 قیمت خانه و آپارتمان در ستارخان

 محدودهٔ ستارخان به دلیل اینکه امکانات رفاهی فراوان و دسترسی مناسبی به غرب و شرق تهران دارد، محلهٔ خوبی برای خرید و فروش خانه است. شما می‏‌توانید به وسیلهٔ اپلیکیشن‌های آنلاین مثل دیوار، شیپور، کیلید، شابش و.. خانه‌هایی با قیمت مناسب پیدا کنید. مظنهٔ خرید خانه در ستارخان از متری ۳۷میلیون تومان تا متری ۵۵میلیون تومان متغیر است که با توجه به کیفیت مصالح خانه، قدمت بنا و متراژ و کاربری ملک ( آپارتمانی، ویلایی) تخمین زده می‌‏شود. اما در مورد  خرید خانه و آپارتمان در ستارخان باید گفت برای خرید خانهٔ ۱۲۲ متری، دو خوابه که قیمت هر متر آن ۳۹ میلیون تومان است، چیزی در حدود ۴.۷ میلیارد تومان باید هزینه کرد. خرید خانهٔ ۸۲ متری، ۲خوابه، تک واحدی، ۴ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. برای خرید خانهٔ ۵۷ متری، یک خوابه، ۲۵ سال ساخت، که قیمت هر مترمربع آن ۳۵ میلیون تومان است، باید ۲ میلیارد تومان پرداخت کنید.

اجاره خانه در محلهٔ ستارخان

برای  اجاره آپارتمان در محله ستارخان  باید دستتان پر باشد. برای نمونه اگر بخواهید، آپارتمانی ۱۰۰ متری،۲ خوابه،  ۲ سال ساخت، اجاره کنید باید ۳۲۰ میلیون رهن و ۷ میلیون تومان ماهیانه اجاره پرداخت کنید. برای اجارهٔ آپارتمان ۱۱۳ متری، ۳ خوابه، باید ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان رهن و ۵ میلیون تومان اجاره بپردازید.

راهنمای شکم‌گردی در ستارخان

 کلام آخر

با اینکه محله ستارخان به شلوغ‌‏ترین و پر رفت‌وآمدترین منطقهٔ غرب تهران معروف است، اما دسترسی عالی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دارد که همواره مورد توجه مسافران و ساکنان این منطقه قرار گرفته است. از همه مهم‌‏تر شهرت ستارخان به غذاهای دلچسب و لذیذش است که زبان‌زد مردم تهران و پاتوقی برای خوش خوراکان است. علاوه بر این مزایا با توجه به امکانات رفاهی که منطقهٔ ستارخان دارد، نرخ ملک و مسکن افزایش چندانی نداشته و قیمت خانه‏‌ها مناسب است.

برچسب ها: غذا ، رستوران ، شکم گردی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: