bazarnews

کد خبر: ۹۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
زمزمه‌ها درباره تعدیل محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و تداوم فشار‌های دولت چین بر استخراج کنندگان رمزارز‌ها باعث کاهش شدید قیمت بیت‌کوین به کمترین میزان در هقته‌های گذشته شد.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- رضا مؤیدی؛ در حالی که معامله‌گران در حال رصد چشم انداز تغییر سیاست پولی آمریکا و تداوم سخت‌گیری‌های دولت چین پیرامون رمزارز‌ها هستند، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین میزان در بیش از یک هفته گذشته رسید. قیمت بیت کوین عصر روز دوشنبه از حدود ۳۵/۴۶۶ دلار شروع به کاهش کرد و به کف ۳۲/۰۰۰ دلاری رسید. این افت قیمت که در هفته گذشته رخ داد، بزرگترین ضرر روزانه برای خریداران از ۲۸ ام ماه مه (۷ خردادماه) به این سو بوده است. همزمان در اثر کمرنگ شدن حال و هوای صعودی بازار فشار فروش افزایش یافته است. برخی این کاهش قیمت را به تداوم فشار‌های دولت چین بر عملیات استخراج و معاملات رمزارز‌ها نسبت می‌دهند که به تازگی به مسدود شدن حساب‌های صاحب نظران مشهور رمزارز‌ها در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور چین یعنی شبکه اجتماعی ویبو منجر شده است.

جیهان چو یکی از مدیران شرکت سرمایه گذاری رمزارز‌ها در هنگ کنگ، گفت که دولت چین فشار‌ها علیه رمزارز‌ها را با حذف حساب‌های تبلیغ کنندگان این رمزارز‌ها در محبوب‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی این کشور، یعنی ویبو، پیگیری می‌کند. این نشان دهنده تنگ‌تر شدن حلقه فشار علیه رمزارز‌ها در سرزمین اصلی چین است. معاملات در بازار‌های سراسر جهان متزلزل شده است و سرمایه گذاران احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا برنامه محرک اقتصادی خود را تعدیل کند.
 
کاهش شدید قیمت بیت کوین در پی سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا

در همین حال بزرگترین بانک اعتباری آلمان، دویچه بانک، اعلام کرد که هزینه‌های دولتی و سیاست پولی انبساطی آمریکا شرایطی را به بار خواهد آورد که آخرین بار در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۷۰ در این کشور دیده شده است. به گفته دویچه بانک، این سیاست‌های دولت آمریکا می‌تواند این کشور را وارد یک دوره تورمی کند.

جیهان چو نیز در این باره اضافه کرد در حالی که شاخص‌های بنیادین بلندمدت به همان شکل باقی است، سیاست پولی و اقتصاد کلان آمریکا باعث ایجاد نگرانی‌های کوتاه مدت می‌شود. او افزود که سرمایه گذاران بخشی از سرمایه خود را از بازار خارج کرده اند به این امید که با شفاف شدن سیاست پولی و مالی آمریکا در قیمت‌های پایین‌تر مجددا وارد شوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: