bazarnews

کد خبر: ۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: عربستان حج را به زائران کشورش و یا افراد مقیم این کشور محدود کرد و از آنجا که هیچ ایرانی در عربستان زندگی نمی‌کند و سفارت ما در این کشور تعطیل است حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: حج در اسلام، اهمیت و ارزش بسیار والایی دارد و همین سب است که حج را در فروع دین اسلام قرار گرفته است. بنابراین ضرورت دارد با معرفی درست و دقیق این فریضه بزرگ، مردم بیشتر با معارف و اسرار آن آشنا شوند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تصمیم عربستان درمورد حج تمتع سال جاری تصریح کرد: متاسفانه امسال هم زائران بیت‌الله الحرام خارجی از انجام مناسک حج تمتع محروم شدند و عربستان اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم را با ظرفیت محدود تنها با حضور۶۰ هزار زائر برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه معاون وزیر حج عربستان در تماس تلفنی با رییس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد شماری از زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند و حضور زائران خارج عربستان برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست، یادآور شد: عربستان همچون سال گذشته درخصوص اعلام حج و شیوه برگزاری آن بسیار تعلل کرد، در حالی که می‌توانست به صورت محدود زائران را از کشورهای خارجی بپذیرد.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: