bazarnews

کد خبر: ۹۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
دبیرکل جمعیت جانبازان با بیان اینکه ما قدردان چهار نامزد دیگر جبهه انقلاب هستیم که توانستند نقش تاریخی خود را در آشکار کردن کارنامه غیر قابل دفاع دولت ایفا کنند، گفت: اکنون وقت آن است که با شجاعت و افتخار به نفع نامزد اصلح کنار بروند و او را حمایت کنند.

مجتبی شاکری در همایش سراسری بانوان کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روی کار آمدن دولت انقلابی، وضع معیشتی و اقتصادی مردم تغییر خواهد کرد؟ گفت: نامزدها باید سه نقطه عطف را برای مردم شفاف کنند، اینکه چه کارهایی را متوقف خواهند کرد، چه کارهایی را ترمیم می‌کنند و به آنها شتاب می‌دهند و در وهله سوم چه کارهایی را که تا پیش از این انجام نشده، با ایجاد تحول، کلید خواهند زد. از مواردی که باید متوقف شود،‌مسائلی مثل بیکاری، قاچاق کالا و نظایر آن را می‌توان نام برد و از موضوعاتی که نیازمند تحول است، ساختار اداری کشور، وضعیت معیشتی و ساختارهای اقتصاد کلان است. موضوعاتی مثل وام ازدواج و مسکن، حقوق و دستمزد و ارتباط موثر با کشورهای منطقه نیز نیازمند ترمیم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیت‌الله رییسی از رهبری مجوز برای شرکت در انتخابات دریافت کرده است؟ گفت: رهبری صراحتا فرمودند که در این دوره حتی در حد نظر مشورتی نیز، اظهارنظر نخواهند کرد و بر خلاف دوره‌های گذشته که به دور از نفی و اثبات، درباره این موضوع نظر خود را اعلام می‌کردند، این دوره چنین نکرده‌اند. از طرفی برابر قانون نیازی به استعفای آیت‌الله رییسی از قوه قضاییه نبود و وی می‌تواند بدون استعفا در این انتخابات شرکت کند چراکه روسای قوا نیازی به استعفا برای شرکت در این رقابت ندارند.

شاکری درباره اظهارات محسن رضایی مبنی بر اینکه قصد انصراف از انتخابات را ندارد،‌ توضیح داد: پیش از اینکه رقابت جدی آغاز شود، همه نامزدهای مطرح در جبهه نیروهای انقلاب چه از اعضای شورای ائتلاف و چه خارج از آن، اعلام کرده بودند که قصد رقابت با رییسی را ندارند. اما هر چه ایام می‌گذرد و به روز انتخابات نزدیکتر می‌شویم، اهمیت تحرکات بیشتر می‌شود.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: