bazarnews

کد خبر: ۹۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
احمد رضا محمدی  گفت: خداوند متعال در آیه یازدهم سوره زخرف از محدودیت منابع آب سخن گفته ؛ آنجا که می فرماید _  والذی نزل من السماء ماء بقدر ؛  یعنی : همان کسی که آبی به اندازه لازم از آسمان فرو ریخت _  پس محدودیت منابع الزاما محدودیت مصرف را باید بدنبال داشته باشد.

دکتر احمدرضا محمدی در خصوص محدودیت منابع آب یاد آوری کرد اگر چه بیش از هفتاد و پنج درصد کره زمین را آب فرا گرفته اما از این مقدار فقط سه درصد آن آب شیرین است و از این سه درصد هم کمتر از یک و نیم آن درصد در دسترس بشر می باشد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب پرداخت و با اشاره به آیه شریفه _ کلو واشربو ولا تسرفو ؛ یعنی : بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید _ از مردم شریف خواست مصرف آب خود را مدیریت کنند.
نامبرده  افزود : در صورت همکاری با فرزندان خود در شرکت آب و فاضلاب در سراسر استان تابستان را انشاالله بدون تنش آبی و دغدغه در کنار هم خواهیم گذراند.
مدیر عامل آبفای استان در سخنان خود از کم بارشی ها در این سال آبی خبر داد و گفت : استان چهارمحال و بختیاری دومین استان کم بارش کشور است که تغییر رژیم بارش از برف به باران مزید بر علت نیز شده است.
وی در پایان افزود: لازم به ذکر است یاد آوری راههای صرفه جویی در مصرف آب کمک شایانی به اجرایی نمودن این روشها می نماید.

خبرآنلاین

برچسب ها: آب ، منابع آب ، صرفه جویی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: