bazarnews

کد خبر: ۹۳۹۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
سیستم های شعله بین که در میان مشتریان به فلیم دتکتور یا فلیم اسکنر نیز معروف است. از جمله قطعات مربوط به ابزار دقیق می باشد که وظیفه حفاظت از محفظه های احتراق، بویلرها یا توربین ها ی صنعتی را بر عهده دارد.

ساخت نخستین شعله بین های صد در صد ایرانی توسط شرکت دانش بنیان

برای اولین بار در ایران شرکت دانش بنیان سپنتا الکترونیک طبرستان سیستم های شعله بین کاملاً ایرانی  را جایگزین فلیم دتکتورهای برندهای  BFi انگلستان، ِDurag  آلمان، Hamworthy فرانسه و... کرد.

 این شعله بین ها هم اکنون در صنعت نیروگاه هایی  سراسر ایران، پالایشگاه های نفت و گاز، شرکت های صنایع پتروشیمی در عسلویه و پارس جنوبی  نصب و رضایت این مشتریان از جمله افتخارات سپنتا الکترونیک می باشد. به طوریکه به راحتی جایگزین برندهای معتبر جهانی شده است.

دکتر احمد آل احمد مدیر تحقیقات و توسعه سپنتا الکترونیک طبرستان در گفتگویی از تلاش ها و موفقیت های سیستم های تشخیص دهنده شعله  ایرانی می گوید.

ساخت نخستین شعله بین های صد در صد ایرانی توسط شرکت دانش بنیان

کاربرد سیستم های شعله بین چیست؟

سیستم های شعله بین که در میان مشتریان به فلیم دتکتور یا فلیم اسکنر نیز معروف است. از جمله قطعات مربوط به ابزار دقیق می باشد که وظیفه حفاظت از محفظه های احتراق، بویلرها یا توربین ها ی صنعتی را بر عهده دارد.  زمانیکه شعله درون این محفظه ها قطع می شود، جلوگیری از ورود سوخت به محفظه بسیار حیاتی است. فلیم اسکنر فرمان بسته شدن ولوها را صادر می کند تا دریچه ورود سوخت بسته شود. در غیر این صورت در اثر فشار ناشی از تجمع  سوخت، کوچکترین جرقه ای موجب انفجار مهیب خواهد شد، که فاجعه آمیز است.

چه صنایعی به سیستم های اسکنر شعله  نیاز دارند؟

صنعت نیروگاهی، اولین گروه از مشتریان ما در ایران بودند. هم اکنون تقریباً تمامی نیروگاه های مهم کشور مجهز به شعله بین های سپنتا الکترونیک طبرستان است و رضایت کامل آنان مهم ترین دلیل پیشرفت ما و پذیرش  از سوی سایر صنایع شده است.

"متوسط عمر قسمت سنسور فلیم اسکنرهای BFI حدوداً 18 ماه تا 2 سال می باشد. ولی فلیم اسکنر نصب شده توسط سپنتا الکترونیک تا به امروز (سال 1399) نزدیک به 6 سال است که  بر روی توربین های گازی نیروگاه نصب است و به خوبی کار می کند.”

صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنعت فولاد، صنعت سیمان،  به طور کلی هر جا که با بویلرها، کوره ها و توربین های  صنعتی سر و کار داریم می توانیم از  فلیم اسکنر برای کنترل ورود سوخت حیاتی است.

گردش مالی صنعت سیستم های شعله بین چه اندازه است؟

میانگین قیمت فلیم دتکتور سپنتا الکترونیک 4 تا 5 یورو است و سالانه حدود 900.000 هزار یورو صرفه جویی ارزی را با خود به همراه دارد، اما با توجه به برآوردهای ما، این مقدار حدود 10 درصد از نیاز صنعت کشور را پوشش می دهد و هنوز سپنتا موفق به ورود به بازارهای بسیاری از جمله در صنایع نفت و گاز و فولاد نشده است. این مسئله با توجه به نیاز صنعت و صرفه جویی که در خروج ارز از کشور انجام می گیرد، بسیار مهم است. اما متاسفانه مشکلات سیستم های دولتی  و کارشکنی هایی که  رخ می دهد، مانعی بر سر راه ما است که با توجه به نام گذاری سال 1400 به نام "تولید، پشتیبانی، مانع زدایی" امیدواریم این موانع از سر راه صنعت نوپای سیستم های شعله بین ایرانی برداشته شود.

بزرگترین موانع بر سر راه توسعه بازار را چه می دانید؟

سپنتا الکترونیک طبرستان، یک شرکت دانش بنیان است که کار خود را با محققان جوان صنعت و اساتید دانشگاهی آغاز کرد پس از سال ها تلاش مداوم، تحقیق و صرف هزینه های زیاد این محصول صد درصد بومی ساخته شد. به جرآت می توان گفت که شعله بین های سپنتا به هیچ عنوان کپی از هیچ دستگاه خارجی نیست و آنچه تاکنون سپنتا را سرپا نگه داشته است، توان فنی متخصصان ما در کنار مزایای حاصل از تحریم است. اما ورود به بازار  دولتی و نیمه دولتی مستلزم  شرایطی است که برای یک شرکت تازه بنیان بسیار دشوار است. شرایط و ضوابطی که برای شرکت در مناقصه ها در صنایع بزرگ وضع می شود برای شرکت های دانش بنیان که توان رقابت با شرکت های وارد کننده برندهای خارجی را از نظر مالی ندارند، عملا سد بسیار بزرگی است.

از جمله مانع زدایی هایی که باید از سوی  دولت انجام گیرد، حمایت از شرکت های دانش بنیان در برابر شرکت های وارد کننده و ثروتمند خارجی است که با ثروت و نفوذ بالایی که در سیستم دارند، علی رغم کیفیت پایین، در مناقصات بر ما پیروز می شوند و مهم ترین درخواست ما در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی»  جایگزینی ضوابط حمایت کننده از صنایع داخلی به جای روابط و دلالانی است که مسافرت های خارجی و منافع شخصی را بر حمایت از صنایع داخلی کشور ترجیح می دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
3
بسیار عالی که در تولید و ساخت شعله بین به خودکفایی رسیدید، انشالله در همه صنایع بزودی زود به خود کفایی و استقلال برسیم.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
4
ما که داریم تو پالایشگاه های عسلویه از این شعله بین ها استفاده می کنیم و خیلی عالیه. پشتیبانی بی نظیری دارند و ازشون ممنونیم.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
4
توضیحات بسیار خوبی من باب شعله بین داده شد امیدوایم موانعی که بر سر راه صنعت شعله بین و سایر صنایع وجود دارد به حداقل رسیده و از میان برداشته شود.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
3
توضیحات بسیار خوبی من باب شعله بین داده شد امیدوایم موانعی که بر سر راه صنعت شعله بین و سایر صنایع وجود دارد به حداقل رسیده و از میان برداشته شود.
دکتر حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
2
ما برای نیروگاه خودمون برای اولین بار از یه شعله بین داخلی استفاده کردیم، با اینکه شعله بین قطعه ی بسیار حساسی هست ولی خداروشکر تا کنون مشکلی نداشته و کاملا در سطح محصولات مشابه خارجی و حتی به خاطر گارانتی محصولات و در دسترس بودن پشتیبانی قابل اطمینان تر و کارآمدتر بوده. امیدواریم در آینده ی نزدیک همکاری بیشتری با این برند موفق داشته باشیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: