bazarnews

کد خبر: ۹۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
توسعه فناوری مالی (FinTech) یکی از چهار محور اصلی قطر برای دستیابی به جامعه پیشرفته و توسعه پایدار در سال ۲۰۳۰ است.
مهناز میرزاده؛ به گزارش بازارنیوز به نقل از روزنامه جریدة الرایة قطر، عبدالعزیز بن ناصر آل خلیفه، مدیر عامل بانک توسعه قطر و رئیس گروه ویژه مرکز فناوری مالی قطر گفت: بانک توسعه قطر خود را متعهد به توسعه اکوسیستم کارآفرینی در قطر می­‌داند. این بانک با تأسیس، راه اندازی و آموزش تخصصی امور مربوط به فناوری‌­های مالی، مانند مرکز فناوری مالی قطر، بودجه لازم را برای استارتاپ‌های آینده دار تأمین می‌کند و آموزش لازم در خصوص چگونگی استفاده از این بودجه برای دست­یابی به موفقیت و رشد تضمین شده، را ارایه می­‌کند.

مرکز فناوری مالی قطر (FinTech) در چارچوب چشم انداز ملی قطر ۲۰۳۰ و استراتژی بانک مرکزی قطر برای فناوری مالی (FinTech) توسط بانک توسعه قطر ایجاد شده است. هدف مرکز فناوری مالی قطر (FinTech)، توسعه این بخش حیاتی در قطر و تقویت موقعیت کشور قطر در زمینه نوآوری مالی و همچنین جذب شرکت­‌های مؤثر در بالا بردن قدرت رقابت بازار محلی اشاره نمود. در واقع این اهداف به منظور دستیابی به هدف اصلی یعنی تبدیل قطر به مرکز منطقه‌­ای و جهانی برای فناوری مالی مورد توجه قرار گرفته است.  

مرکز فناوری مالی قطر (FinTech) برای دستیابی به اهداف مذکور اقدمات گسترده‌­ای را انجام داده است. به گونه‌­ای که در سال ۲۰۲۰ اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و شتاب دهنده فناوری مالی نمود. مرکز فناوری مالی قطر (FinTech) در هر دو گروه و برنامه موفقیت­‌های قابل توجهی به دست آورده است به گونه­‌ای که بیش از ۱۲۰۰ درخواست از کشور‌های مختلف جهان دریافت کردند.
 
در واقع این حجم از درخواست از سوی جامعه جهانی استارتاپی نشان دهنده موقعیت و جایگاه مهم قطر در این زمینه است. شرکت­‌های فناوری مالی (فین تک) شرکت‌کننده در این دو برنامه (آموزشی و شتاب دهنده) علاوه بر تسهیلاتی که برای تسریع در تاسیس شرکت­‌های خود در قطر از طریق مرکز مالی قطر و بانک مرکزی قطر دریافت می­‌کنند، از هر شرکت تا ۲۵۰ هزار دلار پشتیبانی مالی صورت خواهد گرفت.   

توسعه فناوری مالی (FinTech) یکی از چهار محور اصلی قطر برای دستیابی به جامعه پیشرفته و توسعه پایدار در سال ۲۰۳۰ است.
 
پایان پیام//
برچسب ها: فناوری مالی ، قطر ، فینتک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: