bazarnews

کد خبر: ۹۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته چهارم خردادماه یعنی ۲۲ خردادماه تا ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- یحیی لطفی‌نیا؛  روند قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته چهارم خردادماه (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) افزایشی بوده است به گونه ای که بازده 1.57درصد را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که هفته گذشته بدون تغییر بود. روند افزایشی نرخ دلار منجر به ثبت قیمت های بالاتری برای تمامی روزهای هفته جاری نسبت به هفته گذشته (روزهای فعال) شده است به غیر از روز دوشنبه که هفته گذشته نرخ بالاتری نسبت به دوشنبه این هفته ثبت کرده است. با این حال میانگین قیمتی این هفته (23310 تومان) نسبت به هفته گذشته (23343 تومان) کمتر بوده است که دلیل این موضوع نیز تعطیلات روزهای ابتدای هفته گذشته بوده است.

حجم معاملات در این هفته برخلاف هفته گذشته روند افزایشی داشته است و توانسته است رشد 55 درصدی را به ثبت برساند. این در حالی است که در روزهای دوشنبه و چهارشنه هفته گذشته حجم معامله نسبت به این هفته بیشتر بوده است. میانگین روزانه حجم معاملات برابر با 7.1 میلیون دلار است که نسبت به هفته گذشته (6.5 میلیون دلار) افزایش حدود 600 هزار دلاری داشته است.

یورو

روند قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند روند قیمت دلار افزایشی است به گونه­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده 2.45 درصد را به ثبت رسانده است. با این حال در تمامی روزها در مقایسه با روزهای متناظر هفته گذشته قیمت پایین ­تری را ثبت نموده است.

همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمت (28247 تومان) پایین تر نسبت به هفته گذشته (28529 تومان) شده است. روند حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران نوسانی بوده است ولی در پایان هفته (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) کاهش حدود 76.7 درصدی را به ثبت رسانده است که تقریباً معادل با تغییرات هفته گذشته است. این در حالی است که میانگین روزانه معاملات این هفته (778.5 هزار یورو) نسبت به هفته گذشته (200 هزار یورو) رشد داشته است و چیزی حدود 578 هزار یورو افزایش به ثبت رسانده است.

وضعیت بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته چهارم خرداد+نمودار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: