bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تعداد ماینر‌های کشف شده معادل مصرف حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در شبانه روز، مصرف برق دارند. به عبارتی ما باید برق ۱۲ هزار واحد مسکونی را قطع کنیم تا بتوانیم این ۷ هزار ماینر را تامین برق کنیم.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز در تهران کشف شد. در این مزرعه که در غرب تهران و در منطقه چیتگر بوده، تعداد ۷ هزار دستگاه ماینر پیدا شد. سردار رحیمی، رییس پلیس تهران از کشف این مزرعه ماینر در تهران خبر داد.

سردار "حسین رحیمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: با تلاش توسط پلیس پیشگیری تهران با همکاری سازمان برق تهران بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز ایران در یک کارخانه متروکه در غرب تهران کشف شد.

پیرامون این خبر، گفتگویی را با مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور ترتیب دادیم که وی درباره میزان مصرف برق این ۷ هزار دستگاه ماینر، اظهار کرد: این تعداد دستگاه، بیش از ۲۰  مگاوات مصرف برق داشتند و در این شرایطی که در فصل گرم سال هم هستیم، دستگاه‌های خنک کننده هم برای این تعداد ماینر استفاده می‌شده که باعث بالاتر رفتن مصرف برق در این مزرعه می‌شدند.  

وی افزود: اگر بخواهیم معادل سازی کنیم، این ۷ هزار ماینر، معادل مصرف حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در شبانه روز، مصرف برق دارد. به عبارتی ما باید برق ۱۲ هزار واحد مسکونی را قطع کنیم تا بتوانیم این ۷ هزار ماینر را تامین برق کنیم.

رجبی مشهدی گفت: این کشفیات و در کنار آن، معرفی متخلفین توسط مردم، می‌تواند شرایط تامین برق پایتخت را نسبت به روز‌های گذشته پایدارتر کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: کماکان مانند روز‌های گذشته منتظر گزارش‌های مردمی. برای معرفی ماینر‌های متخلف هستیم و پاداش ۲۰ میلیون تومانی را برای معرفی کنندگان پرداخت خواهیم کرد. مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و سامانه اینترنتی سماپ، متخلفین را به شرکت توزیع برق معرفی کنند و این اطمینان را داشته باشند که اسامی آن‌ها محرمانه خواهد ماند.

رجبی مشهدی در پایان پیرامون میزان برق مصرفی ماینر‌ها در کشور گفت: مصرف کل ماینر‌های که در ایران کار می‌کنند، حدود ۴ تا ۵ درصد میزان کل برق مصرفی در کشور است. آنچه تا به حال توانستیم کشف کنیم در کنار  آن مزارعی که مجاز به استخراج بودند، معادل ۲ درصد میزان کل مصرف برق کشور بوده است.

پایان پیام//
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
خوش به حال شما با آن ظرافت هایی که ادعا میکنید میتوانید مشترکان پر مصرف را به صورت الکترونیکی شناسایی کنید. ابتدا گفتید که قطعی برق ربطی به رمز ارزها ندارد حالا میگوید دارد. شما دیگر کی هستید.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: