bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
در ۴۰ روز آینده بدهی پاداش بازنشستگان، کارکنان دولت، مطالبات گندمکاران و پیمانکاران طرح‌های ملی طرف قرارداد با دولت پرداخت خواهدشد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: محمد باقر نوبخت عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان اظهار داشت: در مدت زمان باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم تلاش می کنیم با نظارت دقیق طرح های نیمه تمام را تا حد امکان به بهره برداری برسانیم تا دولت جدید کار خود را با مشکلات کمتری آغاز کند.

وی بیان کرد: در این راستا در ۴۰ روز آینده بدهی پاداش بازنشستگان، کارکنان دولت، مطالبات گندمکاران و پیمانکاران طرح ‌های ملی طرف قرارداد با دولت پرداخت خواهدشد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: امیدواریم در این مدت بار جدیدی بر دوش دولت سیزدهم نگذاریم تا آنان برای پاسخ دادن به مطالبات مردم مشکلی نداشته باشند.

نوبخت ادامه داد: طی چند سال گذشته دشمن زانوی سنگین خود را روی گلوی اقتصاد ایران گذاشت اما با همه این دشواری ها ناامید نشده و با مقاومت در برابر این دشواری ها برای حل مشکلات تلاش کردیم.

 

وی ادامه داد: در دولت یازدهم همه شاخص های تورم و اشتغال مطلوب و معقول بود و مردم در پاسخ به این اقدامات موثر به تداوم دولت روحانی رای دادند اما محاصره اقتصادی شرایط را تغییر داد و خواست برای حرکت رو به رشد ایران مانع تراش کند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: دشمن با افزایش فشارها می خواست مردم را وادار به ایستادگی در برابر حکومت کند اما با هوشیاری مردم و تشدید تلاش دولت در توجه به مطالبات مردم این توطئه ها ناکام ماند.

نوبخت به سفر پیشین خودبه گلستان اشاره کرد و گفت: در سفر سال ۹۸ اجرای ۳۹ طرح با هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار تعهد شد که تاکنون ۱۳هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت گردید.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت که در سال های اخیر اقدامات موثری برای ایجاد زیرساخت‌های استان انجام شده که تصویب ایجاد منطقه آزاد اینجه برون، افزایش تخت های بیمارستانی، تامین آب شرب و مهار سیلاب از جمله آن است.

هادی حق شناس اظهار داشت:از دیگر طرح های زیربنایی اجرا شده در گلستان طی هشت سال اخیر زهکشی اراضی شمال استان است که انجام آن موجب افزایش بهره وری اراضی شوره زار مناطق شمالی و بهبود درآمد بهره برداران گردید.

وی گفت: همچنین در هشت سال اخیر ۳۳۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در گلستان انجام شد که معادل ۲۰ سال اخیر است .

استاندار گلستان به طرح توسعه نیروگاه علی آباد کتول اشاره کرد و گفت: توسعه این نیروگاه کمک بزرگ به توسعه استان کرده و می تواند تولید آن را از هزار مگاوات در ساعت فعلی به هزار و ۵۰۰ مگاوات در ساعت افزایش یابد.

وی اکتشاف نفت در گلستان، توسعه صنعت نوغانداری، افزایش اعتبارات امسال استان نسبت به سال قبل و توجه به علاج بخشی خلیج گرگان را از جمله دیگر اقدامات توسعه گلستان برشمرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم گفت : از مهم ترین دغدغه های استان وضعیت رو به خشک شدن خلیج گرگان است که اگر اقدامی برای علاج آن صورت نگیرد بخشی از مازندران و گلستان با مشکل زیست محیطی مواجهه شده و معیشت ساکنان مناطق پیرامونی آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت .

قدرت الله عابدی تسریع در اجرای طرح زهکشی اراضی شوره زار شمال گلستان با تخصیص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل ساخت سد نرماب مینودشت برای تامین آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان را دیگر اقدامات زیربنایی دولت یازدهم ودوازدهم در استان برشمرد .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: