bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته چهارم خردادماه یعنی ۲۲ خردادماه تا ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ روند قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته اول تیرماه (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) برخلاف هفته گذشته کاهشی بوده است به گونه ای که بازده منفی 0.22 درصد را به ثبت رسانده است. با وجود روند کاهشی انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته در بیشتر روزهای هفته (به غیر از روز یک­شنبه) شاهد ثبت قیمت­های بالاتری نسبت به روزهای متناظر هفته گذشته بوده ایم. همین ثبت نرخ­های بالاتر منجر به ثبت میانگین قیمتی 23512.5 تومان برای هفته اخیر بوده است که نسبت به هفته گذشته (23310 تومان) افزایش داشته است. حجم معاملات در این هفته برخلاف هفته گذشته روند کاهشی داشته است به گونه­ای که در روز پایانی هفته نسبت به روز ابتدایی هفته کاهش 23.1 درصدی را به ثبت رسانده است که در میانگین معاملات روزانه نیز مشهود می­باشد. به گونه­ای که در تمامی روزهای هفته نسبت به هفته گذشته شاهد کاهش حجم معاملات بوده­ایم.  میانگین روزانه حجم معاملات برابر 4 میلیون دلار است که نسبت به هفته گذشته (7.1 میلیون دلار) کاهش حدود 3 میلیون دلاری داشته است.

یورو

روند قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند روند قیمت دلار برخلاف هفته گذشته کاهشی است به گونه­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده منفی 0.74 درصد را به ثبت رسانده است. با این حال در تمامی روزها در مقایسه با روزهای متناظر هفته گذشته به غیر از روز شنبه قیمت پایین­تری را ثبت نموده است. همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمت (27959 تومان) پایین تر نسبت به هفته گذشته (28247 تومان) شده است. روند حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند هفته گذشته نوسانی بوده است ولی در پایان هفته (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) کاهش حدود 51.08 درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که میانگین روزانه معاملات این هفته (463.7 هزار یورو) نسبت به هفته گذشته (778.5 هزار یورو) کاهش داشته است و چیزی حدود 315 هزار یورو کاهش به ثبت رسانده است.

وضعیت بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته آخر خرداد+نمودار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: