bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی خواسته‌های بحق کارگران و کارکنان صنایع نفت و گاز در این کمسیون در دست رسیدگی است و در این ارتباط با تدوین طرحی ۲ فوریتی برای برطرف کردن دغدغه‌های موجود تلاش می‌شود.
حجت الاسلام موسی احمدی روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با تصویب سقف حقوق و مزایای کارگران در قانون بودجه امسال، عده‌ای از کارکنان صنعت نفت نسبت به این مصوبه اعتراض دارند که مطالبه‌گری آن‌ها در بحث حقوق و مزایا و دیگر مسائل کارگران با اعضای کمیسیون انرژی در میان گذاشته شد و در زمان حاضر این کمیسیون در حال پی‌گیری مسائل مطرح شده‌است.

احمدی یادآور شد: همچنین خواسته‌های بحق کارگران و کارکنان صنایع نفت و گاز در حاشیه فراکسیون انقلاب اسلامی با رئیس مجلس و معاون امور مجلس رئیس جمهوری بررسی و مذاکراتی در این ارتباط انجام شده‌است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای برطرف کردن دغدغه کارکنان و کارگران صنایع نفت و گاز یک طرح ۲ فوریتی برای تجدید نظر در بحث حقوق و مزایای کارگران و کارکنان صنایع نفت و گاز تدوین شده‌است.

احمدی با بیان اینکه بیشترین مشکل مربوط به کارگرانی است که زیر نظر پیمانکاران مشغول به فعالیت هستند گفت: این گروه از کارگران ضمن نارضایتی از نبود امنیت شغلی همواره نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق و امکانات رفاهی از جمله بحث غذا و افزایش حقوق و مزایا گله مندی دارند که در زمان حاضر وزارت نفت نیز با تشکیل تیمی برای بررسی موضوع در این زمینه ورود کرده‌است.

وی یادآور شد: مهمترین مسائل کارگرانی که سال‌ها زیر نظر پیمانکار کار کرده‌اند بحث حقوق و دستمزد و امنیت شغلی این کارگران است که باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

احمدی در باره طرح حذف پیمانکاری در صنعت نفت گفت: طرحی در مجلس برای حذف پیمانکار و ایجاد رابطه مستقیم بین کارگر و کارفرمای اصلی با هدف کاهش مشکلات موجود تنظیم و مطرح شده‌است که با توجه به حساسیت اگر به این طرح رای داده شود خیلی از مشکلات کارگران برطرف می‌شود.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه با اشاره به دیدار با هیاتی از طرف وزارت نفت گفت: در زمان حاضر همه مسئولان نسبت به مسائل کارگران صنعت نفت و گاز حساسیت پیدا کرده‌اند و تلاش می‌شود با اارئه طراحی در مجلس مشکلات و خواسته‌های بحق کارگران برطرف شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: