bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
ابتدای هفته که رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران خبر داد که در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ برخی چهره‌ها توافق به دست آمده است، قیمت‌ها هم نزولی شد. چرا که مثل همیشه هر سیگنالی مبنی بر رفع تحریم‌ها، تعداد فروشندگان بازار را بیشتر می‌کند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-علی شیداصفت؛ این هفته در حالی در بازار ارز آغاز شد که نرخ هر دلار آمریکا در کانال ۲۳ هزار تومانی نوسان می‌کرد اما اخبار ضد و نقیض برجامی موجب شد قیمت دلار انتهای هفته وارد کانال ۲۴ هزار تومانی شود.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز، در این باره می‌گوید: قیمت‌ها تا روز چهارشنبه هم حتی در کانال ۲۳ هزار تومان بود اما آخر هفته ۲۴ هزار تومانی شد. هر چند که هیچ شور و هیجانی در بازار نیست و نگاه‌ معامله‌گران خبری است نه اقتصادی.

به گفته او ابتدای هفته که رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران خبر داد که در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ برخی چهره‌ها توافق به دست آمده است، قیمت‌ها هم نزولی شد. چرا که مثل همیشه هر سیگنالی مبنی بر رفع تحریم‌ها، تعداد فروشندگان بازار را بیشتر می‌کند.

برخی فعالان دیگر بازار نیز در رابطه با وضعیت بازار در هفته آینده به عامل دیگری اشاره می‌کنند که آن نرخ حواله درهم است.

به گفته این فعالان در‌صورتی‌که درهم طی روزهای آتی نزول روند نزولی که آغاز کرده را ادامه ندهد، قیمت دلار به جاده افزایشی بازخواهد گشت. با این حساب به‌نظر می‌رسد نزولی‌شدن انتظارات در بازار دلار فقط در شرایطی رخ خواهد که بهای حواله درهم به زیر محدوده ۶هزار و ۵۰۰تومانی برسد.

برچسب ها: ارز ، دلار ، صرافی ، یورو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: