bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
تحلیلگران گوگن هیم و بانک جی پی مورگان ، احتمال سقوط قیمت بیت کوین در محدوده ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری را پیش بینی کردند.

اسکاد ماینرد کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری موسسه چند میلیارد دلاری گوگن هیم، ضمن پیش بینی سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۰ هزار دلار به سی ان بی سی گفت: سرمایه‌گذاران نگران نباشند. چون احتمال می رود طی چند سال آینده، دوباره صعودی شود.

وی پیش از این از احتمال صعود این ارز مجازی تا ۶۰۰ هزار دلار خبر داده بود و در جایی دیگر به حباب موسوم به گل لاله در هلند در قرن ۱۷ میلادی اشاره کرده که پس از مدتی ترکید و نخستین بحران مالی در جهان شکل گرفت.

موسسه گوگن هیم در نوامبر(آبان) سال گذشته از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواسته بود مجوز ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین را دریافت کند.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان هم با اشاره به اینکه بازار ارزهای دیجیتال مستعد ریزش بیشتری است، اعلام کردند: بیت کوین که طی هفته های اخیر نزولی شده، هنوز نتوانسته از بار فشار عرضه خارج شود و مسیر صعودی را از سر گیرد. چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین بسیار چالش برانگیز است و احتمال ریزش بیشتر دور از انتظار نیست.

در ماه آوریل(فروردین) با رسیدن به محدوده ۶۵ هزار دلار به قله تاریخی جدید رسید اما در روزهای اخیر به نصف رسیده است. اعمال ممنوعیت و محدودیت های بسیار گسترده ای که چین برای فعالان ارزهای دیجیتالی وضع کرد در این ریزش اثرگذار بود.

مقدار قابل توجهی بیت کوین در صرافی ها انباشته شده که می تواند آغازگر موج فشار جدید و ریزش سنگین قیمت ها در بازار شود. در صورتی که بازار روند احیا را آغاز نکند در سناریو بدبینانه احتمال رسیدن بیت کوین به تراز ۲۰ هزار دلاری و حتی پایین تر از آن در محدوده ۱۵ هزار دلاری وجود دارد.

پیش از این تحلیلگران جی پی مورگان در جریان روند پرشتاب صعودی رمزارزها از احتمال رسیدن قیمت بیتکوین به رکورد ۱۵۰ هزار دلار خبر داده بودند.

بورس پرس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: