bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
مردم با تبعیت از نظر دیوان عدالت اداری و نیروی انتظامی به اصرار بی منطق سازمان ثبت نه گفتند.

اصرار بی منطق سازمان ثبت اسناد و املاک برای منحصربفرد کردن شیوه خرید و فروش خودرو در ایران با سند مضاعف زدن خودرو؛ با تبعیت مردم از قوه قضائیه و نیروی انتظامی باعث گفتن "نه" بزرگ به این سازمان شده است.

قوه قضائیه به درستی اعلام کرده است که نیازی به سند زدن خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست و برگ سبز خودرو همان سند رسمی خودرو؛ مانند همه جای دنیا؛ است، اما ظاهرا سود بادآورده ناشی از دوباره کاری به مذاق عده ای خوش آمده است و دست بردار نیستند.

در تازه ترین تلاش تاسف بار سازمان ثبت اسناد، در نامه ای به درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده است تا "رسمی نبودن برگ سبز خودرو" به عنوان سند را اعلام کند.

اینکه یک مساله ابتدایی می تواند در ایران به یک معضل بزرگ تبدیل شده و سازمان ثبت از جیب مردم طلب درآمد هزاران میلیاردی کند نشان می دهد که ساختارهای حقوقی کشور نیازمند تعریف مجدد هستند.

اگر اموال منقول نیازمند سند زدن است، برای گوشی موبایل، کامپیوتر شخصی، دوربین عکاسی و ... هم که گاهی بیش از یک خودرو قیمت دارند باید سند رسمی تنظیم شود.

کاهش مراجعه مردم برای سند زدن مضاعف نشان می دهد که مردم به طور گسترده از قانون تبعیت کرده و به این روند خجالت آور پایان داده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: