bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
اطلاعیه بانک مرکزی از وضعیت قیمت‌ها در خرداد ۱۴۰۰ نشان از رشد سه درصدی قیمت در این ماه داشته است. تعداد معاملات نیز باوجود کاهش در ماه گذشته در این ماه ۲۹.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
روند کاهشی قیمت مسکن و تعداد معاملات در پایتخت متوقف شد. در آخرین برآورد‌های بانک مرکزی از وضعیت مسکن در تهران مشخص شد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در این شهر نسبت به ماه قبل ۲۹.۶ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی این شهر نیز در این موعد نسبت به اردیبهشت ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

باتوجه به گزارش بانک مرکزی، تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در خرداد ماه برابر با ۵ هزار و ۱۰۰ فقره بوده و متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی نیز در این ماه معادل با ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان محاسبه شده است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: