bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رشد 160 درصدی تجارت الکترونیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش معاملات الکترونیکی در سال 99 به یک هزار و 97 هزار میلیارد تومان رسید.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: علی رهبری در نشست خبری "گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران در سال 99" با تاکید بر اینکه ارزش معاملات الکترونیکی در سال گذشته رشد قابل توجهی داشت، افزود: در کشور رشد و جهش‌ها به طور معمول بین اعداد 10 تا 20 درصد هستند، اما تجارت الکترونیکی رشد اسمی 160 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ارزش حقیقی تجارت الکترونیکی با رشد 83 درصدی روبه‌رو بوده است و آمار نشان می‌دهد در 6 ماهه نخست سال گذشته معاملات 630 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به 6 ماه دوم سال، تقریبا 100 هزار میلیارد تومان بیشتر است.

رهبری ارزش خرید اینترنتی در سال 99  را یک هزار و 97 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته رهبری ارزش معاملات الکترونیکی در سال 98 ، 423 هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش چشم گیر تجارت الکترونیک در یک سال موثر بوده‌اند، گفت: شاید مهم‌ترین آن‌ها شیوع بیماری کرونا بود که موجب کاهش خرید در پایان سال 98 و انتقال تقاضا به ابتدای سال 99 از طریق خرید اینرتنتی شد.

رهبری تصریح کرد: این بیماری یک محرک بود و شرایط اجباری را برای سوق به سمت خرید اینترنتی فراهم کرد، البته تلاش جمعی حاکمیت، کسب‌وکارها و کاربران فضای مجازی نیز در رونق آن موثر بوده است.  

وی 56 درصد معاملات الکترونیکی را مربوط به کالا، 23 درصد آن را مربوط به خدمات و 21 درصد را مربوط به تلفیقی از هر دوی آن‌ها عنوان کرد.

رهبری اظهار کرد: گزارش تهیه شده در این بخش نشان می‌دهد اکنون علاوه بر جوان‌ها، گروه سنی میانسال و بزرگسال نیز به خریداران اینترنتی روی آورده‌اند، چراکه کالاهای مختلف با تنوع بسیار زیادی برای فروش به شیوه اینترنتی وجود دارد و حتی مردم می‌توانند نان را نیز به صورت اینترنتی بخرند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از افزایش 2 برابری نمادهای صادره توسط این مرکز در سال 99 خبر داد و گفت: تعداد نمادهای صادره توسط این مرکز نیز در سال 99 نسبت به سال قبل از آن 2 برابر شد که نشان‌دهنده رشد 100 درصدی در این بخش است.

رهبری افزود: همچنین در سال 99 رشد 220  گواهی امضای الکترونیک را شاهد بودیم.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: