bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی انجام شده در بین واحدهای صنعتی و تولیدی استان، ۷۰۲ کالای تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند.

"محمد مددی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای تحقق شعار سال در رابطه با تولید، اشتغال و تولید ملی، به بحث استاندارد سازی و اثر گذاری بیش از گذشته توجه شده و تلاش داریم اقدامات اثر گذار و توانبخشی در رابطه با این موضوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ شاخص عملکردی در استاندارد سازی تعریف شده است، اظهار داشت: برای تولید انبوه یک محصول استاندارد سازی به عنوان یک پیش‌نیاز لازم است.

مددی افزود: ۷۰۲ کالای واحدهای تولیدی در استان همدان مشمول استاندارد اجباری هستند که تا کنون برای ۶۶۳ واحد، پروانه استاندارد صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۲ پروانه در سال گذشته و ۱۱ مورد نیز در سه ماه نخست امسال صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: با هدف استانداردسازی بازارهای استان، سال گذشته طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در ۹ هزار و ۱۵ واحد صنفی و سه ماه نخست امسال نیز در ۲ هزار و ۳۲۴ واحد این استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال از ۲۶۹ مورد کالای تولیدی استان همدان نمونه برداری و مورد آزمون و بررسی کارشناسان استاندار قرار گرفت که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ مورد بود.

مددی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰۴ پروانه تایید آسانسور در استان همدان صادر شده است، ادامه داد: داشتن گواهینامه استاندارد برای آسانسورها اجباری است و در سه ماه نخست امسال، ۲۱۳ مورد پروانه برای تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج پروانه نشان حلال در استان همدان صادر شده است، افزود: حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی مهم است و تا کنون ۱۹ پروانه در راستای میزان مجاز سموم برای تولید محصول سالم کشاورزی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: مجموعه های شهر بازی موجود در همدان در دسته برترین های کشور به لحاظ در زمینه استاندارد و زمین‌های بازی قرار دارند.

ایرنا/

برچسب ها: ممدی ، همدان ، استاندارد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: