bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کوییک با دو جعبه‌دنده خودکار CVT و ۵ دنده‌دستی و موتوری با حجم  ۱۵۰۰سی‌سی و حداکثر قدرت ۸۷ اسب‌بخار از جدیدترین محصولات سایپا است. موتور آن مانند موتور پراید یک میل سوپاپ در بالا دارد، ولی دریچه گاز آن برقی است.

کوییک با دو جعبه‌دنده خودکار CVT و ۵ دنده‌دستی و موتوری با حجم  ۱۵۰۰سی‌سی و حداکثر قدرت ۸۷ اسب‌بخار از جدیدترین محصولات سایپا است. موتور آن مانند موتور پراید یک میل سوپاپ در بالا دارد ولی دریچه گاز آن برقی است.سایپا پس از آنکه در تیر ماه ۹۹، پس از سال‌ها بحث و گفتگو و وعده و وعید، نهایتاً پس از ۲۶ سال پراید را از خط تولید خود خارج کرد، در مرداد و شهریور همین سال به‌دنبال افزودن محصولاتی جدید در لیست تولیداتش بود.

 به‌نظر در پی همین تغییرات معرفی نسخه‌های جدید کوییک از تیر۹۹ در برنامه‌های سایپا قرار گرفت. این معرفی به‌این‌ترتیب بود که در مردادماه یک نسخه‌ی جدید از کوییک با عنوان کوییک R پلاس و در شهریور ماه نیز دو نسخه‌ی دیگر با عناوین کوییک G و کوییک S معرفی و رونمایی شدند. بنابراین کوییک را باید محصولی پرتعداد و پرتیراژ دانست که احتمالاً در آینده بازار بهتری را تجربه خواهد کرد. به همین منظور قصد داریم این خودرو را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم.

بررسی ارزش در مقابل خرید کوییک

تجربه رانندگی با کوییک

 وقتی سوار کوییک می‌شوید اول از همه متوجه دقت مونتاژ پایین قطعات خواهید شد، به‌طوری که فاصله و درز میان ادوات نصب‌شده روی داشبورد و تودری‌ها به‌قدری است که به‌راحتی نظر شما را جلب خواهد کرد. طراحی دستگیره‌های داخلی در و نمای کلی در از داخل اتاقک و کنسول و داشبورد آن دقیقاً شبیه ساینا طراحی شده و هیچ نوآوری‌ای در آنها دیده نمی‌شود. رنگ قرمز دستگیره در تنها تفاوتی است که بین رودری کوییک و ساینا به‌چشم می‌خورد.

باتوجه به وجه‌اشتراک موتور درنظر گرفته‌شده برای کوییک با سایر خودروهای تولیدی سایپا، نمی‌توان انتظار چندانی از سواری این خودرو داشت، کما اینکه جعبه‌دنده خودکار CVT این خودرو هم باعث کاسته‌شدن شتاب و لذت سواری آن می‌شود؛ حالا درنظر بگیرید این جعبه‌دنده با موتور ضعیفی همراه شود که دیگر باید قید شتاب مناسب را از این خودرو زد. با این حال خودروی مورد آزمایش را از نوع کوییک پلاس انتخاب می‌کنیم که تمامی امکانات رفاهی یاد‌شده را دارد.

پس از بررسی مطالب کوییک دیوار اگر بخواهیم جمع‌بندی‌ای از کوییک داشته باشیم، باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر پیش از آن خودرویی مثل تیبا یا ساینا داشته‌اید، هرگز سراغ این خودرو نروید، زیرا اضافه‌شدن چند آپشن به خودرو نمی‌تواند شما را از لحاظ روحی و لذت سواری راضی کند و کیفیت سواری و تجربه رانندگی با آن، تفاوت چندانی را حس نمی‌کنید. ولی اگر قصد خرید کوییک را دارید، به‌خاطر اشتراک زیاد این خودرو با محصولات پیشین سایپا، نگران تأمین قطعات یدکی آن نخواهید شد. تفاوت عمده‌ای که می‌توان درباره این خودرو، به‌خصوص برای نسخه فول و پلاس آن قائل شد، فرمان برقی این خودرو است که باعث شده رانندگی در شهرهای شلوغ و پرجمعیت کمی آسان‌تر شود. کابین جادار یکی‌ دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو است که باوجود ابعاد کلی نه‌چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب خود دارد، ولی ارتفاع سقف در قسمت عقب کابین ممکن است برای افراد قدبلند چندان مناسب نباشد. همچنین فضای صندوق‌عقب کوییک برای حمل بار برای خانواده‌ای کم‌جمعیت فضای مناسبی است.

معایب پایه‌ای کوییک

عایق‌بندی ضعیف موتور و کابین از معایب معمول تولیدات سایپا است که در کوییک نیز مشاهده می‌شود. ضعف شدید موتور باعث می‌شود تا وقتی بار کمپرسور کولر بر موتور اضافه می‌شود با افت شدید شتاب و قدرت مواجه شویم. تا جایی که وقتی خودرو را به حرکت درمی‌آوریم، اگر سیستم تهویه‌مطبوع آن روشن باشد، خودرو با تأخیر قابل‌توجهی حرکت خواهد کرد.

نکته دیگری که موقع کار کردن کولر توجه را جلب می‌کند، صدای بیش از حدی است که فن آن تولید می‌کند و وارد اتاقک می‌شود، به‌طوری که با قرار دادن درجه فن روی پایین‌ترین حالت ممکن، همچنان صدای زیادی به گوش می‌رسد. به این موارد باید ضعف جلوبندی و نفوذ سر و صداهایی از آن در کابین را نیز اضافه کرد. از دیگر ایرادات فنی این خودرو، مشکل حسگر دریچه گاز است که در اکثر کوییک‌ها مشاهده شده است و همین مشکل فنی ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای راننده شود، زیرا گاز خودرو به‌شکل ناگهانی قفل می‌کند و خودرو با شتاب ناگهانی رو‌به‌رو می‌شود.

 باتوجه به آنچه گفته شد و بررسی قیمت روز خودرو کوییک دیوارباید گفت به‌نظر کوییک خودرویی ارزنده محسوب نمی‌شود و می‌توان با پرداخت مبلغی کمتر خودرویی مشابه داشت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: