bazarnews

کد خبر: ۹۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
نشست خبری مالکان هفت تپه؛
روز گذشته مالکان هفت تپه با برگزاری یک نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات خود در این شرکت، به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ دادند.

روز گذشته، نشست خبری اعضای هیئت مدیره شرکت هفت تپه برگزار شد و احسان الله اسد بیگی، امیر اسدبیگی و آمیلی (نماینده تام الاختیار مالک هفت تپه) به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

امیراسدبیگی، رئیس هیئت مدیره هفت تپه در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز، مبنی بر مشکلات ارزی که برای مالکان هفت تپه وجود دارد و طبق گفته‌ها این افراد با ارز دولتی، لامپ و کالا‌های دیگر وارد کردند، گفت: فعالیت شرکت ما در صنعت چوب است. گزارش رسمی دیوان محاسبات روی سایتشان است. تحقیق کردند و اعلام کردند که ۵۰ میلیون دلار ارز رفع تعهد نشده داریم. این بدهی نیست. تسهیلات را از ارز جدا کنید.

وی افزود: وقتی به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنید یا تسهیلات ارزی می‌دهند یا ریالی. وقتی ریالی باشد، یا خرید یا سرمایه در گردش می‌دهند یا مضاربه، ولی وقتی ارزی باشد یا از صندوق توسعه ملی است یا از فاینانس و ریفاینانس. هفت تپه و سایر شرکت‌های ما به هیچ عنوان از یک ریال تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

اسدبیگی ادامه داد: برای واردات ماشین الات نیاز به ارز داریم و به بانک مراجعه کرده و پولش را خودمان پرداخت می‌کنیم. پرداخت ارز دولتی سال ۹۷ شروع شد. هفت تپه سال ۹۴ خریداری شده است. آقای نماینده در کلیپی می‌گوید ارز گرفتند از این اتاق به اتاق دیگر برده و فروخته و با سودش هفت تپه را خریدند.

در حال حاضر یک پرونده ارزی تشکیل شده و ما اعتراض کردیم که این ارز را نگرفتیم یا اگر ارزی هم گرفتیم در قبال آن ماشین آلات وارد کردیم. در حال حاضر پرونده در حال کارشناسی است و هر حکمی هم بدهند ما قبول می‌کنیم.

اسدبیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سطح زیر کشت نیشکر را  کاهش داده و به کاشت چغندر و گیاهان دیگر پرداختند، گفت: نیشکر گیاهی ۷ ساله است. بعد از این مدت باید پایش شود و برای تقویت خاک گیاهان پهن برگ جای آن کاشته شود. چغندر را برای همین می‌کارند. بعد از برداشت محصول چغندر، پس از یکسال، مجددا نیشکر کاشته می‌شود. نیشکری که جای آن چغندر کاشته شود، محصول دو تا سه برابری می‌دهد.

وی افزود: با کاشت چغندر، بالای ۲ هزار نیرو در منطقه استخدام کریم، یعنی اشتغال زایی مجدد انجام شد. چون نوع گیاه وتخصص چغندر با نیشکر متفاوت است.

رئیس هیئت مدیره هفت تپه اضافه کرد: یک متر از زمین‌های نیشکری را تبدیل به کارخانجات MDF یا رب گوجه فرنگی نکردیم. همه طرح‌های توسعه ما در زمین‌های غیر کشاورزی انجام شده است. ۲۴ هزار هکتار هفت تپه را به ما ۱۷۴۴ میلیارد تومان فروختند که ۱۲ هزار هکتار آن زمین‌های غیرکشاورزی است. بخش زیادی از این زمین‌ها را هم میراث فرهنگی، منابع طبیعی یا معارضین تصاحب کردند.

اسدبیگی در پاسخ به این سوال که چرا وقتی تخصص این کار را نداشتید، وارد این حوزه شده و هفت تپه را خریداری کردید؟ گفت: خانواده ما در زمینه نیشکر سابقه نداشت، ولی آیا به عنوان مثال مدیر شرکت الجی که کارخانه پتروشیمی، چوب و ماشین سازی هم دارد، باید حتما به این موارد آشنا باشد؟ کار را به کاردان می‌سپارند. ما هم چنین اقدامی را انجام دادیم. ما قبل از ۷ تپه ۲۷ واح دتولیدی داشتیم. یک فرد ناوارد به حوزه تولید نبودیم.

رئیس هیئت مدیره هفت تپه درباره تعطیلی کارخانه تولید دام زیر مجموعه این شرکت، توضیح داد: یکسری کارخانه‌ها در زمان دولتی وجود داشت که تعطیل، نیمه تعطیل یا نیمه کاره بودند. کارخانه خوراک دام در زمان دولتی ۸ سال تعطیل ومتروکه بود. از زمانی که ما آمدیم، کار را در آنجا شروع کردیم و به تولید اسمی رساندیم. در دو ماه گذشته یکسری از صفحات دستگاه‌ها که باید از خارج از کشور وارد می‌شدند، به مشکل خوردند و ما به دلیل مشکلات تحریم و گرفتاری‌های داخلی که داشتیم، مجبور بودیم کارخانه را تعطیل کنیم تا این صفحات وارد شود. اما اکنون، پرس راه افتاده و تولید در حال انجام است.

وی افزود: بحث‌های سیاسی که به وجود آمد، تولید را ۸۰ درصد دچار بحران کرده است. ما در حال حاضر یک ریال بدهی بانکی نداریم و تمام سرمایه گذاری ما بر اساس سرمایه شخصی حاج آقا (احسان الله اسدبیگی) و قرارداد با اسپانسر‌ها بوده است. اسپانسر با ما همکاری می‌کرده، ما تولید را به جای مطلوب می‌رساندیم و سرمایه و سود را به او بر می‌گرداندیم.

اسدبیگی درباره خروج دستگاه‌ها و ماشین آلات هفت تپه پس از اعلام خبر خلع ید، گفت: هفت تپه یکسری ماشین الات از قبل داشته و ما هم یکسری ماشین آلات جدید اضافه کردیم. یک قطعه نمی‌توانید پیدا کنید که توسط خانواده اسدبیگی از هفت تپه خارج شده باشد. اگر کسی اعلام کرد که خانواده اسدبیگی یک قطعه را بعد از اعلام خبر خلع ید از شرکت خارج کرده است، گردن ما از مو باریک‌تر است.

وی افزود: زمانی فیلم گرفته و پخش کرده بودند که مالکان هفت تپه شکر‌ها را غارت می‌کنند، اما علت خروج شکر‌ها چه بود؟ تولید شکر در کارخانه سفیدکننده ما در هفت تپه مرقون به صرفه نبود، به کارخانه دیگری بردیم و سفید کردیم و پولش هم واریز و حقوق‌ها پرداخت شد.

رئیس هیئت مدیره هفت تپه در پایان در پاسخ به سوالی درباره عقب افتادن اقساط خریداری شرکت توضیح داد: در حال حاضر یک قسط عقب افتاده داریم. علت آن هم این است که دولت اعلام کرده که بدهی هفت تپه ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، اما پس از خریداری و حسابرسی ها، مشخص شد که ۱۳۰۰ میلیارد بدهی داشته است. ما شکایت کردیم و هیئت داوری هم پذیرفت و حق را به ما داد.

وی افزود: به طور مثال، به ما اعلام کردند که به بیمه تامین اجتماعی ۲۰۰ میلیادر تومان بدهی داریم. استعلام گرفتیماز سازمان و ومشخص شده که این میزان ۳۲۰ میلیارد بوده است. علت عقب افتادگی اقساط این است که ما با این‌ها بحث داریم که ابتدا بدهی‌ها تعیین تکلیف شود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: