bazarnews

کد خبر: ۹۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
سخنگوی صنعت برق در ارتباط با فعالیت ماینرها گفت: اینها از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق مجاز استخراج رمزارز استفاده کنند که مورد حمایت صنعت برق خواهد بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: در حال حاضر کشور درگیر موضوع تامین برق است و در صورتی که طرح یادشده بتواند از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای تامین برق مجاز استخراج رمزارز استفاده کند مورد حمایت صنعت برق خواهد بود و صنعت برق هم در مواقعی که میزان مصرف مراکز استخراج رمزارز از میزان تولید تجدیدپذیر کمتر باشد پشتیبانی می‌کند و قطعا می‌تواند شرایط را برای توسعه این صنعت در کشور بیش از گذشته مهیا کند.

وی با بیان اینکه هفته بسیار گرمی پیش رو داریم، افزود: شاید این هفته گرمترین هفته سال باشد، برآورد و پیش‌بینی‌ها این است که مصرف برق کشور به عدد 65 هزار مگاوات و بالاتر برسد که رکورد جدیدی در صنعت برق خواهد بود. 

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: باتوجه به اینکه منابع ما امکان تامین حداکثر 54 هزار مگاوات برق را خواهند داشت، فاصله حدود 11 هزار مگاواتی بین مصرف و تولید ایجاد خواهد شد که باید از طریق طرح‌های مدیریت مصرف نسبت به جبران کسری اقدام کنیم. 

وی تاکید کرد: قطعا اگر میزان طرح‌های مدیریت مصرف کفایت لازم را برای جبران نداشته باشد مجبوریم از طریق جداول خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده که از طریق "سایت شرکت‌های توزیع" و یا اپلیکیشن "برق من" به اطلاع مردم رسیده نسبت به خاموشی‌های نوبتی اقدام کنیم. 

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: مصرف برق با رعایت صرفه‌جویی در بخش تجاری و خانگی بخصوص در ساعات اوج مصرف می‌تواند به حداقل ممکن برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در ساعات 12 تا 18 از وسایل پرمصرف استفاده نکنند، کولرهای آبی را روی دور کند و کولرهای گازی را روی 25 درجه تنظیم کنند.

ایلنا/

برچسب ها: برق ، قطعی برق ، رمزارز ، ماینر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: