bazarnews

کد خبر: ۹۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران از ۵ تا ۱۰ تیرماه در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

گروه بانک، بورس و بیمه بازارنیوز- یحیی لطفی‌نیا؛ عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته دوم تیر ماه یعنی ۵ تیرماه تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

دلار

 روند قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته دوم تیرماه (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) برخلاف هفته گذشته افزایشی بوده است به گونه‌ای که بازده مثبت ۴.۰۱ درصد را به ثبت رسانده است. همزمان با روند افزایشی قیمت در این هفته نسبت به هفته گذشته، شاهد این موضوع هستیم که در تمامی روز‌های هفته نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته، نرخ‌­های بالاتری ثبت شده است. همین ثبت نرخ­‌های بالاتر منجر به ثبت میانگین قیمتی ۲۴۳۰۰ تومان برای هفته اخیر بوده است که نسبت به هفته گذشته (۲۳۵۱۲.۵ تومان) افزایش ۷۸۷.۵ تومانی داشته است.
 
عملکرد بازار متشکل معاملات ارزی ایران در هفته دوم تیرماه 1400
 
حجم معاملات در این هفته به مانند هفته گذشته با وجود حرکت نوسانی افزایشی- کاهشی در روز پایانی هفته نسبت به روز ابتدایی هفته کاهش ۵۹.۴ درصدی را به ثبت رسانده است این در حالی است که میانگین هفتگی معاملات روزانه در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده است به گونه‌­ای که به طور متوسط ۴.۹ میلیون دلار معامله شده است این در حالی است که میانگین معاملات روزانه هفته گذشته در حدود ۴ میلیون دلار بوده است. در واقع میانگین هفتگی معاملات روزانه در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش حدود ۹۰۰ هزار دلاری داشته است.

یورو

روند قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند روند قیمت دلار به مانند هفته گذشته افزایشی است به گونه‌­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده مثبت ۴.۸۱ درصد را به ثبت رسانده است. در تمامی روز‌های هفته (جزء روز شنبه) نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته نرخ بالاتری برای معاملات یورو ثبت شده است. همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمت (۲۸۸۳۷.۵ تومان) بالاتر نسبت به هفته گذشته (۲۷۹۵۹ تومان) شده است.
 
عملکرد بازار متشکل معاملات ارزی ایران در هفته دوم تیرماه 1400
 
 
 
روند حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند هفته گذشته نوسانی (افزایشی-کاهشی) بوده است، ولی در پایان هفته (پنج شنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) کاهش حدود ۸۸.۳۳ درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که میانگین روزانه معاملات این هفته (۸۲۴.۷ هزار یورو) نسبت به هفته گذشته (۴۶۳.۷ هزار یورو) افزایش و حدود ۳۶۱ هزار یورو افزایش به ثبت رسانده است.


عملکرد بازار متشکل معاملات ارزی ایران در هفته دوم تیرماه 1400

توضیحات: نمودار با توجه به نوع ارز معامله شده در بازار متشکل معاملات ارز ایران از دو بخش دلار و یورو تشکیل شده است. نمودار بالا وضعیت معاملات و قیمت دلار را به تفکیک روز برای این هفته در مقایسه با هفته گذشته را نشان می­دهد که روند قیمت افزایشی بوده و بازده مثبت ۴.۰۱ درصدی را به ثبت رسانده است. حجم معاملات نیز با وجود نوسان، رشد منفی ۵۹.۴۱ درصدی نسبت به ابتدای هفته داشته است.
نمودار پایین، وضعیت قیمت و معاملات مربوط به یورو را نشان می‌­دهد که روند قیمت با وجود روند افزایشی در طول هفته در مجموع مثبت ۴.۸۱ درصد افزایشی بوده است. حجم معاملات روند نزولی داشته و در پایان با کاهش ۸۸.۳۳ درصدی نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داده است.
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: